Electrolux Sverige

Vi välkomnar Mathias Dahlgren till The Cube

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2012 16:28 CEST

När resturang Bon Lloc på Regeringsgatan i Stockholm skulle öppna valde Mathias Dahlgren att jobba med Electrolux Professional och fortsatte med det när han öppnade på Grand Hôtel med två olika koncept; Matsalen och Matbaren, som båda finns med i Guide Michelin, den förstnämnda med två stjärnor och den sistnämnda med en.

”Matsalen är ändå helt enkelt det bästa av nyskapad svensk mattradition. Dyrt, javisst men en rik kväll man inte glömmer. Mathias Dahlgren bär sina två stjärnor med den äran.” – Svenska Dagbladet

Mathias Dahlgren är född och uppvuxen i Storliden utanför Umeå och har varit intresserad av mat så länge han kan minnas. Han lever enligt mottot “Believe in your own ideas, respect the ideas of others, and question both daily.” Naturliga råvaror och naturlig smak är förutsättningar för det naturliga köket som är hans matfilosofi. År 1997 vann han Bocuse d’Or och är hitintills den ende svensk som klarat den bedriften.

www.mathiasdahlgren.com

Bokningsinformation
Mathias Dahlgren kommer att gästa The Cube by Electrolux i Stockholm den 20-26/8. För att boka bord, maila hit eller ring 070-938 48 63.

För mer information vänligen kontakta: Gabriella Picano, tfn +46 (0) 722 309 419, e-mail: gabriella.picano@electrolux.se