Sparbanken Öresund AB

Vi växer med Malmö – nu öppnar Företagskontor Hyllie

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2011 10:00 CET

Nu öppnar vi vårt nya Malmökontor, Företagskontor Hyllie. Det nya kontoret får en strategisk placering vid Hyllie stationstorg. Kontorschef blir Johanna Rubendahl som tidigare varit regionchef för Sparbanken Öresund (tidigare Sparbanken Gripen) i Helsingborg.

– Jag har följt Malmö lite på avstånd, och nu känns det oerhört inspirerande att vara på plats igen, säger Johanna som är uppvuxen i Malmö men sedan några år bosatt med sin familj i Rydebäck. Malmö är en spännande stad som växer som aldrig förr.

–  Vi märker en stor efterfrågan på företagsmarknaden i Malmö, och har fått ett bra mottagande redan innan vi är på plats i våra lokaler. Placeringen i Hyllie är vald med omsorg. Tillgänglighet och goda kommunikationer är viktigt för våra kunder. Det är ett expansivt område och närheten till industribyarna i Limhamn och Fosie är en stor fördel.

– Redan från start kommer vi att vara totalt sex personer på kontoret, och en sjunde är på väg in. Det är erfarna företagsrådgivare med hög kompetens som har rekryterats. Vi har redan hunnit jobba ett tag tillsammans, så startsträckan är redan avklarad.

Den 21 november slås portarna upp till Arenagatan 21. Här kommer kontoret att finnas i tillfälliga lokaler under några månader, i väntan på att den södra byggnaden vid Hyllie stationstorg byggs färdig. Under sommaren 2012 går flytten till den ordinare lokalen med adress Arenagatan 23.

Varmt välkommen!

Kontaktuppgifter till Företagskontor Hyllie hittar du här >>

Om Sparbanken Öresund

Välkommen till en bank som tänker annorlunda. Sparbanken Öresund bildades hösten 2010 när Sparbanken Finn och Sparbanken Gripen gick samman. Resultatet blev inte bara en ny bank, utan också en ny syn på vilken roll en bank ska ha, hur den ska betrakta omvärlden och hur den ska förhålla sig till sina kunder. Sparbanken Öresund verkar i västra Skåne och har en stark lokal närvaro med 35 bankkontor på 25 orter. Genom sina ägarstiftelser stöttar banken lokala projekt för barn och ungdomar, utbildning och forskning, kultur, idrott samt näringsliv. Sparbanken Öresund tror på oberoende rådgivning. Bankens rådgivare får ingen provision för sina rekommendationer.