Viasat Sverige

Viasat Fotboll visar sin kärlek till Premier League i ny reklamkampanj

Pressmeddelande   •   Aug 05, 2013 16:30 CEST

Den 17 augusti startar Premier League igen, en av världens bästa och mest bevakade fotbollsliga som följs av över en halv miljard människor. Viasat Fotboll sänder de hetaste matcherna från varje omgång under hela säsongen, tillsammans med intervjuer, reportage och skarpa analyser från en högklassig studio. Som ett led i storsatsningen, har Viasat Fotboll tagit fram en ny reklamkampanj för Premier League.

Inför årets säsong lanserar Viasat Fotboll sin största kampanj för Premier League sedan starten 2010. Årets koncept heter "Viasat älskar Premier League" och kampanjen kommer att gå i TV4, TV3, TV6 och TV10, online, i radio och sociala medier samt som print, event och på arenor med start måndag 5:e augusti.

I kampanjen vill Viasat Fotboll hylla fansens kärleksrelation med de engelska klubbarna och med en av världens bästa ligor, Premier League.

– Alla våra sändningar och hur vi förhåller oss till sporten präglas av vår passion för densamma. Vi älskar fotboll och vill visa på trovärdighet och hur nära man kommer sporten i våra sändningar, säger Jonas Karlén VD Viasat Sverige

Se den Viasat Fotbolls reklamfilm här.

Viasat har valt nystartade M&C SAATCHI som ny kommunikationsbyrå och kampanjen för Premier League är byråns första för Viasat i Sverige.

Arbetsgrupp:

Uppdragsgivare: Fredrik Montgomery, Brand Manager Viasat Sport

Byrå: M&C SAATCHI

Mediabyrå: PHD

Produktionsbolag: Standart AB

Regissör: Mauri Chifflet

Producent: Pål Åsberg

Linjeproducent: Måns Lorentzen

Postproduktion: Lillasyster Produktion

Viasat är en del av den internationella mediekoncernen Modern Times Group (MTG), med verksamhet på fyra kontinenter inom fri-TV, betal-TV, radio och TV-produktion. MTGs Viasat Broadcasting sänder fri- och betal-TV via egen satellitplattform och tredjepartsnätverk, samt distribuerar TV-innehåll över internet. MTG är också den största ägaren av CTC Media, Rysslands största oberoende TV-bolag. Modern Times Group är ett tillväxtföretag och är noterat på Nasdaq OMX i Stockholm. För mer information, gå in på www.mtg.se.