Micropos Medical AB

Video med VD-presentation från Kapitalmarknadsdag Öresund Life Science publicerad

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2012 08:45 CEST

Nu finns en videopresentation med Micropos Medicals VD, Tomas Gustafsson från Kapitalmarknadsdag Öresund Life Science som hållits i Lund.

Bolagets VD beskriver RayPilot® produkten för ökad precision vid strålbehandling av cancer och som nu finns i användning på flera sjukhus i Europa.

Presentationen avslutas med en utfrågning av Swedbanks analytiker Johan Unnerus som speciellt bevakar strålbehandlingsbranschen.

Hela presentationen kan ses på:

För ytterligare information kontakta:

Tomas Gustafsson, VD på Micropos Medical AB (publ), 031-772 80 99

Om Micropos Medical AB (publ):

Micropos Medical AB (publ) (www.micropos.se) utvecklar och säljer framtidens produkter för precisionsbehandling av cancer. Bolagets första produkt RayPilot® är inledningsvis avsedd för att säkerställa en förbättrad strålbehandling av prostatacancer. Med en högre precision kan man på ett säkert sätt fokusera strålningen på prostata och öka stråldosen vilket därmed kan ge en ökad möjlighet till en botande behandling samtidigt som vanligt förekommande biverkningar kan minska och behandlingstiden kortas. RayPilot® kan liknas vid ett GPS-system och består av tre delar; sändare, mottagarsystem och mjukvara. RayPilot® systemet är CE-certifierat och därmed godkänt för Europeisk användning. Bolaget är listat på AktieTorget under aktiesymbolen MPOS.

Välkommen att följa Bolaget på www.facebook.com/microposmedical eller följ pressreleaser om Bolaget på www.mynewsdesk.se sök efter Micropos och välj prenumerera.