Vidilab AB

Vidilab inviger sina nya lokaler

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2017 17:46 CET

Vidilab är ett veterinärmedicinskt laboratorium inriktat mot parasitologi. Laboratoriets provsvar ger Sveriges djurägare kunskap om parasitläget hos deras djur och vilket behov av behandling som finns. Vidilab har mycket hög kompetens och är Nordens största aktör inom området. Vidilabs VD Bitte Ljungström har arbetat med parasitologi i mer än 30 år och har deltagit i en rad parasitologiska forskningsprojekt, både nationella och internationella.

Den tredje i tredje klockan tre inviger Vidilab de nya lokalerna på Kvartsgatan 1 a i Södra Stenvreten.

Vidilabs VD:

- ”Vi visar våra nya stora fina lokaler, ”klipper band” och bjuder på bubbel med tilltugg. Vi kommer även ha en miniföreläsning om något spännande. Vi har haft en kontinuerlig tillväxt de fem senaste åren och flytten till större lokaler gör det möjligt för oss att utveckla verksamheten ytterligare. Genom detta kommer vi ännu mer bidra till att Sverige får friskare djur på renare beten."

För mer information och bildmaterial: Bitte Ljungström, biomedicinsk analytiker och vd
E-post: bitte@vidilab.se
Telefon: 070-605 14 90, 0171-44 12 60

Vidilab är ett ackrediterat laboratorium med inriktning på veterinärmedicinsk parasitologi. Laboratoriet utför parasitologiska träckprovsundersökningar på alla djurslag samt trikinundersökningar på framför allt vildsvinskött. Kunderna är både privatpersoner och veterinärkliniker och prover tas emot från hela Sverige och övriga länder i Norden.