Enlight AB

Vietnam väljer Enlights lösning för certifiering online

Pressmeddelande   •  Jun 30, 2003 08:39 CEST

Tredje landet i Stilla Havs-området väljer Enlight för ICDL certifiering

Enlight har mottagit sina första order för test och certifiering online från Vietnam, som en del av lanseringen av ICDL-certifieringen (International Computer Driving License) i landet. De första deltagarna i certifierings-programmet kommer att vara statstjänstemän och universitets-studenter.

Vietnam är, efter Australien och Nya Zeeland, det trejde landet i Stilla Havs-området som valt Enlights online lösningar för nationella certifieringar. Enlight kommer leverera online-lösningarna till Vietnam genom att använda företagets existerande ASP-lösning (Application Service Provider) i Europa.

För ytterligare information, var god kontakta:
Urban Doverholt, VD Enlight AB, 08 – 597 960 00

Enlight är Europas ledande företag inom test och certifiering online. Över 6 miljoner tester har tagits i över 3000 testcenter via Enlights lösningar, och Enlight har kontor i Sverige, Tyskland, England, Nederländerna, Belgien och Österrike.

Enlight grundades 1993, och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Affärsidén är att inspirera och förenkla din personliga och professionella utveckling, genom att leverera onlinelösningar för kvalitetssäkrat lärande. Enlight levererar i dag rikstäckande certifieringslösningar i Tyskland, Storbritannien, Irland, Holland, Belgien, Sverige, Norge, Danmark, Australien, Nya Zeeland, Schweiz, Liechtenstein Österrike och Kanada.