SVERIGE AB

Vikarier i Stockholms Stadsmissions podcast

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2013 15:43 CET

I oktober släpptes första avsnittet av Stockholm Stadsmissions podcast som producerats av Sverige AB. Med i podden var Boris och Tomas, två personer som lärde känna varandra när de levde i hemlöshet i Stockholm. Efter två avsnitt var Tomas tvungen att avbryta inspelningen, därför lämnar Boris nu över till två nya personer som medverkar i podden.

Idag släpps det första avsnittet med vikarierna Håkan och Lena, som båda bor på Bostället, ett boende för människor som lever i hemlöshet och drivs av Stockholms Stadsmission.

I det nya avsnittet pratar bland annat Lena om varför hon blev hemlös och Håkan om hur det var att bo i en koja i Solna. Och så berättar de om hur polisens attityd till hemlösa förändrats och om vilka jobb som passar bättre om man är missbrukare.

Länkar till avsnittet:

iTunes

SoundCloud

För mer information kontakta Anders Ekman, projektledare på Sverige AB. T: 0706 899 602

Sverige AB är en reklambyrå Stockholm. Vi är bra på idéer och på att få saker och ting att hända. Kolla våra aktuella projekt på sverigeab.se