Airsonett

Viktigt patentgenombrott för Airsonett i Japan

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2013 12:50 CET

Airsonett har fått ett applikationspatent godkänt i Japan. Patentet heter ”Treatment of asthma, allergic rhinitis and improvement of quality of sleep by temperature controlled laminar airflow treatment”.

"Detta är ett viktigt steg för Airsonett. Vi har ett långsiktigt mål att etablera oss i Asien och vi har identifierat Japan som en mycket viktig marknad. Att få patentet godkänt är en första milstolpe och vårt arbete med en etablering på den japanska och asiatiska marknaden kan nu gå in i nästa fas.” säger VD Fredrik Werner, Airsonett AB.

Enligt WHO så finns det ca 3 miljoner astmatiker I Japan, varav 7% av patienterna har “severe asthma” och 30% har “moderate asthma”. Denna extremt stora patientgrupp i kombination med japanernas positiva inställning till ny teknik och nya behandlingar gör Japan till en intressant marknad för Airsonett.

Airsonett AB är ett forskningsbaserat medicintekniskt företag med en unik teknologi som leder utvecklingen av icke-farmaceutisk behandling av astma.

För mer information vänligen kontakta:

Fredrik Werner, VD, Airsonett AB, Phone: +46 (0)708 494862,
e-mail: fredrik.werner@airsonett.com