Röda Korset - Stockholm

Vilken hockeypublik i Stockholm ger mest? Södertälje, AIK eller Djurgården?

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2010 09:04 CEST

ELITSERIEN  FÖR  PAKISTAN:

Vilken hockeypublik i Stockholm ger mest? AIK, Djurgården eller Södertälje?

Det mänskliga lidandet i Pakistan efter översvämningskatastrofen är enormt. Nu gör TV4, Svenska Hockeyligan, Sportbladet och Röda Korset en kraftsamling för att uppmärksamma katastrofen och hjälpa de drabbade. Insamlingar kommer att genomföras på samtliga 12 elitserielags hemmamatcher.

På torsdag 23 september genomför Röda Korset en insamling i samband med matchen AIK-Södertälje  och på lördag 25 september matcherna Djurgården-Skellefteå och Södertälje-Timrå.

Den som vill få sitt lag att vinna givarligan kan man skicka SMS. Skänk 50 kr genom att sms:a ordet AKUT och ”AIK”, "DIF eller "SSK" till 72 900 eller lägg pengar i någon av Röda Korsets insamlingsbössor som finns i arenan. Du kan göra skillnad genom att stödja ditt lags insamling!

Röda Korset hjälper miljoner människor i Pakistan genom att dela ut mat, köksutrustning, tält, filtar och hygienartiklar samt säkra tillgången till rent vatten och medicinsk vård. Internationella Röda Korset har antagit en appell på 500 miljoner kronor för att kunna bistå 2,1 miljoner människor under 18 månader. Målet för Svenska Röda Korsets insamling är 20 miljoner kronor.

Tillsammans räddar vi liv!

Så här gör pengar nytta i Pakistan:

• 50 kr räcker till 100 vattenreningstabletter
  • 100 kr räcker till ett hygienpaket som räcker för fem personer i en månad
  • 200 kr räcker till ett köksutrustningsset för fem personer

Företag kan skänka pengar genom att ringa 020-232030. Det går även att skänka pengar via
Bankgiro 900-8004 eller Plusgiro 900 800 - 4, märk talongen Pakistan.

För mer information, kontakta Röda Korset region Stockholm,
Viken Wetlesen, insamlingsansvarig, viken.wetlesen@redcross.se 08-452 47 38