Femklövern i Skåne

Vilken relation vill (S) ha till Region Skånes tjänstemän?

Pressmeddelande   •  Mar 16, 2013 08:30 CET

I dag arrangerar flera politiska organisationer tillsammans demonstrationer på ett par platser i Skåne. Tre representanter för Socialdemokraterna i Region Skåne, däribland regionråden Rikard Larsson och Henrik Fritzon, deltar och håller tal på demonstrationerna.

Demonstrationerna marknadsförs på Youtube med ett klipp där Region Skånes regiondirektör Jonas Rastad avbildas med en köttyxa i högsta hugg bredvid ett spädbarn.

– Är detta ett bildspråk och en debattnivå som socialdemokraten Rikard Larsson vill förknippas med? Rikard Larsson var ju dessutom själv med och rekommenderade Jonas Rastad som ny regiondirektör i Region Skåne. Hur ser Rikard Larsson på sin relation till Region Skånes tjänstemannaorganisation? frågar Pia Kinhult (M), regionstyrelsens ordförande i Region Skåne.

För kommentarer:
Pia Kinhult (M)
Regionstyrelsens ordförande
Region Skåne
Nås via pressekreterare Johan Folin: 0721-99 83 85

Region Skåne styrs sedan valet 2006 av en fempartimajoritet bestående av Moderaterna, Folkpartiet, Centerpartiet, Kristdemokraterna och Miljöpartiet. Tillsammans utgör vi Femklövern i Skåne.

Hemsida för Femklövern i Skåne