Mobile Future

Vill du intervjua några av världens hetaste experter i mobilbranschen?

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2010 09:43 CET

På torsdag den 11 november kommer flera av världens ledande auktoriteter i mobilbranschen till Kista för att tala på Mobile Future 2010. De är experter på bland annat appar, marknadsföring och framtidens mobiltjänster. Nu har du möjlighet att boka in intervjuer med talarna under dagen den 11:e.

Följande talare kommer att finnas tillgängliga för intervjuer:

Russell Buckley, Mobile Evangelist, Google
En av världens främsta auktoriteter på mobil marknadsföring. Googles Russell Buckley var med och byggde upp Admob till världens hetaste mobila annonsnätverk. I våras köpte Google Admob för 750 miljoner dollar och Russell Buckley jobbar nu som Googles ambassadör för mobil marknadsföring. Det innebär bland annat att han sitter mitt i det annalkande annonskriget mellan Googles Admob och Apples annonsnätverk IAD. Något som lär bli extremt viktigt för båda företagen framöver.

Russell Buckley driver också inflytelserika bloggen Mobhappy och har suttit i styrelsen för den världsomspänannde organisationen Mobile Marketing Association.

Hans Dahlberg, Head of Industrial Services, Telia
Vill du veta vad världens första 4G-nät ska användas till? Få reda på hur många prylar i hemmet som kommer vara uppkopplade 2015.

Lär dig också mer om uppkopplade älgar i den norrländska vildmarken, ambulanser och sopbilar som har ständig kontakt med internet via världens mest utvecklade 4G nät. Intressant? Prata med Hans Dahlberg, Telias expert på 4G-tillämpningar för industri och näringsliv.

Lennard Hoornik, Head of Marketing, Sony Ericsson
Direkt från London kommer Sony Ericssons globala marknadschef för att bland annnat berätta om mobiljättens planer på att bli störst på Android-telefoner.

Andrew Mcgrath, Director of Usability and Design, Orange Global
Som design och användbarhetschef på innovativa jätteoperatören Orange Global så har Londonbaserade Andrew Mcgrath järnkoll på hur man skapar mobilappar som verkligen funkar.

Loo Cheng Chuan, Principal, SingTel Idea Factory
Loo är ansvarig för innovation och utveckling på en av asiens mest spännande operatörer SingTel. Han flyger in från Singapore för att berätta om hur han ser på den mobila framtiden, men också för att leta efter innovativa svenska bolag att göra affärer med.

Mer information hittar du på www.mobilefuture.se

Vill du träffa någon av ovanstående talare?
Kontakta:
Mia Jorpes, PR ansvarig SUBITO.
Mia.jorpes@subito.nu 070-722 43 13

Mobile Future arrangeras av Mobil och Mobil:Business som ägs av Mediaprovider Scandinavia AB som är ett expansivt mediebolag med fokus på internet publishing. Bolaget har en stark och oberoende ställning inom områdena telekom/IT, hemelektronik, foto, film och underhållning med ledande internettjänster inom respektive område. Bolaget bedriver verksamhet i Sverige och Danmark och via samarbetspartner i Norge och dess aktie handlas på First North. För mer information om oss och våra produkter, besök www.mediaprovider.se