Villse System HB

Villse System gör GPS-spårning enkel och mer tillgänglig

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2011 19:29 CET

Villse System har sedan 2008 levererat GPS-spårningsutrustning för privatpersoner och företag. Nu presenteras flera spännande nyheter vilket gör GPS-spårning tillgänglig för ännu fler användare. Några av nyheterna är spårning med Iphone, spårningstjänst utan kostnad och nya modeller av sändare för både fordon, maskiner och personer.

Den största nyheten är att Iphoneägare kan förvandla sin telefon till en GPS-sändare med en enkel app. Programmet kör i bakgrunden och sänder Iphonens postion till Villse Systems server. Anhöriga kan sedan logga in på villsesystem.se och se var den befinner sig. Positionen visas direkt på en karta.

"-Vi vill göra GPS-spårning till en del av vardagen. Det ska vara enkelt och inte allt för kostsamt att till exempel göra sig synlig via Internet när man går ensam hem från krogen eller joggar när mörkret faller på. En telefon har många ändå nästan alltid med sig." säger Ingrid Johansson på Villse System HB.

En annan mycket välkommen nyhet är att inloggningskontot "BAS" numera är kostnadsfritt. Ett konto kan enkelt skapas via hemsidan och är färdigt att användas direkt. I BAS-inloggningskontot kan positionen ses direkt på en karta och gamla spår kan beskådas. PLUS-kontot har också prissänkts. För sju hundralappar per år kan du starta och stoppa GPS-spårningen via inloggningen, skapa elektroniska staket, få larm-meddelanden om olika händelser och hantera flera sändare i samma konto.

Sortimentet i webbutiken har utökats och breddats. Nyhet bland fordonssändarna är bland annat funktionen SMS-styrning av bensintillförsel som kan göra bilen eller entreprenadmaskinen obrukbar vid stöld. För personspårning är nyheterna sändare med display, telefonbok, rörelsesensor och "man down"-larm. Priset för en sändare är ca 1800 kr.

Villse Systems GPS-spårning kräver inga programinstallationer eller andra inställningar. Användaren kommer åt inloggningen direkt via Villse Systems hemsida.

För mer information, vänligen kontakta:

Ingrid Johansson

Villse System HB