Travel Beyond

Vin på modet, unikt samarbete på svenska marknaden

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2008 09:00 CEST

Researrangören Travel Beyond och vinimportören PrimeWine inleder ett unikt samarbete. Genom samarbetet erbjuds resande med Travel Beyond skräddarsydda exklusiva besök hos vinproducenter världen över. Först ut är välrenommerade sydafrikanska vinproducenten Graham Beck.

Trenden idag går mot att resenärer vill få ut något mer av semestern än bara avkoppling, man vill uppleva något. Genom vinkonceptet får man en upplevelse utöver det vanliga samtidigt som man ges både kunskap och känsla.

Vi har märkt att våra resenärer vill uppleva något utöver det vanlig som känns unikt, därför är vi mycket stolta att som enda resebyrå i Sverige kunna erbjuda våra kunder möjligheten att personligen få träffa en "wine master" och lära sig mer om producenten och deras arbete, säger Helena Andrén, en av grundarna och ägarna till Travel Beyond.

Vinkonceptet är ett samarbete mellan PrimeWine och Travel Beyond. Genom PrimeWines upparbetade kontakter med vinmakare världen över kan Travel Beyond erbjuda sina kunder exklusiva och privata besök på vingårdar, vilket de är ensamna om i Sverige. Besöken på vingårdarna är inte tänkta att vara i grupp utan exklusivt för ett par eller en familj.

-Det unika samarbetet innebär att resan startar redan på Primewinebar. Upplevelsen i glaset kan därefter få en fortsättning på plats i vingården genom Travel Beyonds resor. Väl hemma igen kan reseminnet upplivas genom att återvända till Primewinebar för att återuppliva smakerna och minnet. Njutningens resa är lång och både PrimeWine och Travel Beyond är med och driver den utvecklingen, säger Filip Grufman, en av grundarna och ägarna till PrimeWine.

Istället för att enbart erbjuda en traditionell vinprovning är tanken att det även ska serveras en specialkomponerad måltid, sk. winemakersdinner  tillsammans med vinerna. Vinmakaren är med på middagen och presenterar vinerna.

Först ut är vinmakaren Graham Beck, som idag anses vara en av Sydafrikas ledande producenter av mousserande vin och som genom åren vunnit många utmärkelser. Sedan kommer vingårdar i Argentina, Australien, Chile, Nya Zeeland, Sydafrika och USA.

Travel Beyond erbjuder sina kunder exklusiva temakvällar på Primewinebar och sitt kontor inför resan för inspiration och tips från andra resenärer.