PREERA

VIND I SEGLEN FÖR UTMANAREN INOM MANAGEMENT CONSULTING

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2010 13:13 CET

Den svenska konsultbyrån Preera, med huvudkontor i Göteborg har för tredje året i rad placerat sig på Veckans Affärers topplista över Sveriges bästa managementkonsulter. Efter två år på tionde plats har Preera i år hoppat upp en placering och återfinns på plats nummer nio. Preera som förra året öppnade ett nytt kontor i Stockholm, och förra veckan gick ut med annonser för att rekrytera nya talanger gläds åt att kunna konstatera att deras alternativa arbetssätt möter ett allt bredare intresse och erkännande.

Veckans Affärers sammanställning baseras på åsikterna hos 309 konsultköpare på positionerna vd, vice vd, ekonomi/finanschef, informationschef, marknadschef, IT-chef eller chefsjurist från företag med en omsättning på minst en halv miljard kronor och minst 100 anställda. För tredje året i rad har det svenska konsultbolaget Preera slagit sig in bland de amerikanska jättarna på listan, i år på en niondeplats vilket är ett steg uppåt gentemot föregående år.

”Vårt arbetssätt tar hänsyn till både strukturella och kulturella aspekter och tillsammans med våra kunder skapar vi på så sätt varaktig förändring. Vi är väldigt glada och stolta över att detta återigen gett avtryck på Veckans Affärers topplista”, säger Julia Norinder, VD på Preera

”Att vi klättrar ytterligare ett steg på topp tio-listan är ett fint kvitto på att Preeras strävan att utmana klassiskt rådande strukturer i managementkonsultbranschen uppskattas bland kunderna. Man kan tycka att jämlikhet mellan män och kvinnor i arbetslivet borde vara en självklarhet idag men tyvärr vet vi att det fortfarande lyser med sin frånvaro i stora delar av vår bransch. På Preera är vi övertygande om att en jämn könsbalans och blandade konsultteam är bästa vägen till framgång ”, säger Julia Norinder.

Placeringen på topplistan är inte det enda som skapar framtidstro på Preera just nu. Redan i höstas utmanade man lågkonjunkturen genom att förstärka sin närvaro i Stockholm via ett nytt kontor. En ökande efterfrågan från kunderna ledde vidare till att Preera nu växer genom nyrekryteringar. ”Vi tänker klättra vidare, både på topplistan och i vår egen utveckling och därför ser vi verkligen framemot den nya energin som nya rekryteringar ger”, säger Julia Norinder.

För ytterligare information kontakta:

Julia Norinder, VD Preera
Telefon:          031-750 90 65
Mobil:             070-843 90 65
Mail:               julia.norinder@preera.se

Preera är ett nordiskt alternativ på managementkonsultmarknaden som arbetar med att förverkliga visioner, utveckla affärer och verksamheter tillsammans med sina kunder. Visionen är att hjälpa företag och organisationer att göra skillnad på riktigt. Preera startade 1998 i Göteborg.

Ytterligare information om Preera finns på www.preera.se.