Triventus

Vindkraften skapar nya jobb i Trestadsområdet

Pressmeddelande  •  2011-04-26 15:00 CEST

Vindkraften skapar nya, långvariga jobb. Ett nybyggt kraftverk behöver service och underhåll under hela sin livslängd dvs mellan 20 och 30 år.

Uppstickaren Triventus Energiteknik AB växer snabbt och på 3 år har man tagit 10 % av underhållsmarknaden. Av Sveriges 1700 vindkraftverk underhåller företaget idag 170 stycken.

Den kraftigt växande marknaden märks också på Triventus Energitekniks utbyggnadstakt. I juni startar de sitt servicekontor i Trestadsområdet. Etableringen består av ett serviceteam med två tekniker. Tidigare i år har ett servicekontor etablerats i Skåne och expansionen fortsätter norrut i Sverige.

Triventus Energiteknik AB har idag sju serviceteam igång i Sverige och är skandinaviskt servicecenter för tre världsledande vindkraftfabrikat. Företaget är en del i Triventus-koncernen som verkar inom stora delar av värdekedjan kring produktion av förnybar energi.

Triventus Energiteknik AB erbjuder ägare av vindkraftverk och vindkraftparker en totallösning för service och underhåll, med hög beredskap och kapacitet för komponentbyte, reparationer, oljebyte, re-powering, och garantibesiktningar både on-shore och off-shore. Företaget ingår i den snabbt växande Triventus-koncernen, som är helt inriktad på produktion av förnybar energi.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom