Ving Sverige AB

Ving erbjuder plats i The Anfield Beat Lounge för kunder som ser Liverpools hemmamatcher

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2016 09:59 CEST

Liverpool FC har byggt ut Anfield Stadion. Nya Main Stand, som är huvudläktaren på Anfield, tar nu 8 500 fler åskådare än tidigare och stadion har nu en total kapacitet på 54 000 platser. Utöver att få uppleva högklassig fotboll tillsammans med tusentals andra har Vings kunder även möjlighet att besöka The Anfield Beat Lounge.

I samband med att Thomas Cook-koncernen, där Ving ingår, i somras skrev ett nytt samarbetsavtal med Liverpool FC blev The Anfield Beat Lounge en central del av avtalet. Loungen tar 400 personer och det är endast resande med Thomas Cook/Ving som vistas där.

De som bokar sin fotbollsresa med Ving och väljer att besöka The Anfield Beat Lounge har bra sittplatser till matchen. Från sin plats på nedre delen av nya Main Stand har man bra sikt över hela planen och man sitter nära en av världens mest berömda fotbollsläktare, The Kop. Det är där hemmaklacken står och därför vill många som reser till Liverpool för att gå på fotbollsmatch sitta så nära The Kop som möjligt.

Loungens namn ”Beat” hedrar staden Liverpools andra stora passion vid sidan av fotbollen, nämligen musiken och musikstilen Merseybeat med band som The Beatles och Gerry and The Pacemakers. Detta präglar också loungens stil och atmosfär. Här är det avslappnat och det är inget krav på någon speciell klädkod. Man behöver ingen slips och kavaj som man ofta tänker på när man hör om lounger på fotbollsarenor. Loungen passar dessutom utmärkt för familjer.

Utöver riktigt bra platser till matchen bjuds loungens besökare på dryck i halvtidspausen. De har även möjlighet att träffa LFC-legendarer och ta del av den underhållning samt de tävlingar som anordnas.

Vings fotbollsresor:
Ving erbjuder fotbollspaket bestående av matchbiljetter och hotell, samt förstås även flygbiljetter från Sverige (bokas separat). Eftersom vårt systerföretag Thomas Cook Sport är officiell Travel Partner till flera av Storbritanniens bästa fotbollslag kan vi erbjuda mycket prisvärda fotbollspaket till Premier League. http://www.ving.se/fotbollsresor

Prisexempel:
Liverpool – Bournemouth (5 april, 2017) , del i dubbelrum, två nätter på Premier Inn City Centre inklusive frukost samt matchbiljett och tillgång till Anfield Beat Lounge, 3 935 kronor/person (exkl. flygbiljett).

Foto: Ving/Thomas Cook Sport
Bildtext: Sittplatser med fin utsikt när man bokar Vings nya produkt Anfield Beat Lounge.

För ytterligare information:
Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.