Ving Sverige AB

Ving först ut bland resebolagen med app för Apple TV

Pressmeddelande   •   Dec 28, 2015 10:10 CET

Den 4:e generationen av Apple TV lanserades i Sverige under hösten och en stor nyhet är att man får tillgång till App Store via enheten och inte längre är låst till de förinstallerade apparna. Som första svenskareseföretag släpper Ving nu en app för AppleTV.

Appar håller i snabb takt på att bli det nya sättet att se på tv och Apple TV:s gränssnitt lämpar sig perfekt för att se stora, härliga bilder och filmer. Vings app består i dagsläget av 14 artiklar/bildreportage och till varje artikel finns mellan 10-25 bilder.

– Appens syfte är att inspirera till våra kunders kommande resor och väcka reslusten. Vi hoppas även att fånga kunder som traditionellt sett inte rest med oss, inte minst med tanke på att utbudet i App Store idag inte är så väldigt stort, säger Claes Pellvik, marknadschef Ving.

Projektet har drivits av Vings marknadsavdelning i Sverige och appen har utvecklats i samarbete med Monterosa.

– Vi tror och hoppas att många kommer att få eller köpa den nya Apple TV:n nu under julhelgerna och vårt mål var att lyckas få ut vår app innan jul, som också är vår viktigaste säljperiod inför sommaren 2016. Under julhelgens första dagar placerade sig appen på topp 30-listan bland gratisapparna i App Store, vilket vi är jättenöjda med,fortsätter Claes Pellvik.

Appen är inte i första hand en säljkanal utan ska vara en inspirationskanal. Fokus är snygga inspirerande bilder med korta förklarande texter som ska locka kunderna att besöka och boka via Ving.se. Här hittar man bland annat bilder från Vings populära familjehotell Sunwing Resorts samt vuxenhotellen och Sunprime Hotels, Tio favoriter på Mallorca, kryssningar, drömstränder samt Triathlon för att visa på bredden i Vings utbud.

Önskas ytterligare information, kontakta

Claes Pellvik, marknadschef Ving, tel 0709-513032, claes.pellvik@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.