Ving Sverige AB

Ving fortsätter att flyga från Umeå nästa sommar

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2012 16:40 CEST

Idag släpper Ving upp närmare hälften av nästa sommars charterresor till försäljning. Vings egna förädlade hotell Sunwing Resort, Sunprime Resorts och SunGarden samt de mest omtyckta hotellen och resmålen finns därmed bokningsbara på Ving.se. Ving fortsätter även till nästa sommar att flyga från Umeå.

Vings charterresor från Umeås flygplats har varit mycket efterfrågade den senaste tiden och störst tryck är det på Turkiet och Mallorca. Ving fortsätter därför att flyga till de populära destinationerna.

Första utresa till Turkiet är den 18 april 2013 och flygen går sedan ända fram till den 9 oktober. Totalt finns 3148 platser till Turkiet nästa sommar fördelade på 30 avgångar. Till Mallorca sker första utresa den 3 maj 2013 och det sista flyget går sedan den 27 september. Sammanlagt kommer det att finnas 1232 platser till Mallorca från Umeå under sommarsäsongen fördelade på 14 avgångar.

-  Turkiet och Mallorca är några av våra mest populära destinationer. Det känns därför roligt att vi kan fortsätta att erbjuda västerbottningarna resor dit även till nästa sommar, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Valldemossa- nytt resmål på Mallorca

En resmålsnyhet för nästkommande sommar är charmiga Valldemossa på Mallorca. Valldemossa är en klassisk och exklusiv liten mallorkinsk pärla, berömd för sin skönhet och lugna atmosfär. Byn förknippas ofta med den världsberömde kompositören Frederic Chopin och varje år återvänder en rad olika celebriteter till denna vackra plats. I en klassisk mallorkinsk byggnad i utkanten av byn ligger Vings fina boutiquehotell Valldemossa Hotel (VVVV). Hotellet är vackert beläget i natursköna omgivningar och här finns gott om möjligheter att njuta av såväl god mat som trevliga utflykter.

www.ving.se/spanien/valldemosa/valldemossa-hotel

Rökfritt på Sunwing Resort

Sunwing Resort & Spa Sandy Bay på Cypern presenterades i år som ett helt rökfritt hotell. Det har mottagits mycket positivt, vilket resulterat i att Ving nu presenterar alla Sunwing Resort, med undantag av Sunwing Bangtao och Sunwing Kamala i Thailand, som rökfria till nästa sommar.

-  Att våra egna familjehotell blir rökfria ser vi som något mycket positivt. Det känns helt rätt i tiden och dessutom i linje med vårt familjekoncept. De gäster som vill röka kommer att hänvisas till avskilda rökområden, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

11 bokningsbara destinationer på Ving.se

De destinationer som finns bokningsbara från och med i idag är (enbart koncepthotell och mest populära hotell); Turkiets sydkust, Bodrumhalvön, Marmaris, Kreta, Rhodos, Hurghada, Cypern, Gran Canaria, Teneriffa, Mallorca och Bulgarien.

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513 075