Ving Sverige AB

Ving fortsätter att flyga till Mallorca från Östersund nästa sommar

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2012 16:49 CEST

Idag släpper Ving upp närmare hälften av nästa sommars charterresor till försäljning. Vings egna förädlade hotell Sunwing Resort, Sunprime Resorts och SunGarden samt de mest omtyckta hotellen och resmålen finns därmed bokningsbara på Ving.se. Ving fortsätter även till nästa sommar att flyga från Östersund till Mallorca.

Charterresorna till Mallorca från Östersund har varit mycket efterfrågade den senaste tiden. Ving fortsätter därför att flyga till den populära destinationen även nästa sommar.

Första utresa till Mallorca är den 11 maj 2013 och flygen går sedan ända fram till den 8 juni. Totalt finns 422 platser till Mallorca nästa sommar fördelade på fem avgångar.

-  Mallorca är en av våra mest populära destinationer. Det känns därför roligt att vi kan fortsätta att erbjuda jämtarna resor dit även till nästa sommar, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Valldemossa- nytt resmål på Mallorca

En resmålsnyhet för nästkommande sommar är charmiga Valldemossa på Mallorca. Valldemossa är en klassisk och exklusiv liten mallorkinsk pärla, berömd för sin skönhet och lugna atmosfär. Byn förknippas ofta med den världsberömde kompositören Frederic Chopin och varje år återvänder en rad olika celebriteter till denna vackra plats. I en klassisk mallorkinsk byggnad i utkanten av byn ligger Vings fina boutiquehotell Valldemossa Hotel (VVVV). Hotellet är vackert beläget i natursköna omgivningar och här finns gott om möjligheter att njuta av såväl god mat som trevliga utflykter.

www.ving.se/spanien/valldemosa/valldemossa-hotel

Rökfritt på Sunwing Resort

Sunwing Resort & Spa Sandy Bay på Cypern presenterades i år som ett helt rökfritt hotell. Det har mottagits mycket positivt, vilket resulterat i att Ving nu presenterar alla Sunwing Resort, med undantag av Sunwing Bangtao och Sunwing Kamala i Thailand, som rökfria till nästa sommar.

-  Att våra egna familjehotell blir rökfria ser vi som något mycket positivt. Det känns helt rätt i tiden och dessutom i linje med vårt familjekoncept. De gäster som vill röka kommer att hänvisas till avskilda rökområden, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

11 bokningsbara destinationer på Ving.se

De destinationer som finns bokningsbara från och med i idag är (enbart koncepthotell och mest populära hotell); Turkiets sydkust, Bodrumhalvön, Marmaris, Kreta, Rhodos, Hurghada, Cypern, Gran Canaria, Teneriffa, Mallorca och Bulgarien.

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513 075