Ving Sverige AB

Ving går ut med ny vinterkampanj på temat ”Inte bara charter”

Pressmeddelande   •   Jul 31, 2014 17:09 CEST

Genom att visa upp vår mångfald vill vi attrahera olika typer av kunder och även locka till oss nya kunder. Det är viktigt att vi ligger i framkant med vår marknadsföring och kan visa att vi kan behålla vår charteraffär samtidigt som vi kan visa upp spjutspetsprodukter, intressanta storstäder, flexibla reslängder och temaresor, säger Claes Pellvik, marknadschef.

Kampanjen för vintersäsongen 2014/2015 drar igång i morgon fredag, den 1 augusti, och pågår sedan i tre månader. Ving marknadsför kampanjen i sina egna kanaler, med annonser i de största dagstidningarna samt med reklamfilmer i Tv4-gruppens tv-kanaler.  Filmerna kommer att fokusera på aktiviteter och vara anpassade efter olika målgrupper.  Även där är syftet att visa upp att Ving har ett bredare utbud än bara charter.

Estetiken har varit viktig för Ving i årets kampanj där inspiration bland annat har hämtats från sociala medier.

- Tanken är att det ska kännas fräscht och modernt och inte så generiskt. Personligt är ledordet och vi tror starkt på igenkänningsprincipen. Vi har hämtat mycket inspiration från hur våra kunder och vi själva uttrycker oss i sociala medier. Flera av bilderna till annonserna är tex fotograferade med en vanlig mobilkamera och typsnittet är handskrivet, fortsätter Claes Pellvik

Vinterkampanjen har till stor del producerats inhouse samt i samarbete med Vings reklambyrå Forsman & Bodenfors.

Se en av Vings reklamfilmer på Youtube:https://www.youtube.com/watch?v=Q1REwFO_v10

För ytterligare information, kontakta:

Claes Pellvik, marknadschef Ving, claes.pellvik@ving.se, tel 0709-513 032

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 500 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och
hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i egna butiker och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med ca 200 anställda och cirka 600 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den
internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.