Ving Sverige AB

Ving-gästernas tio favorithotell till sommaren

Pressmeddelande   •   Maj 04, 2016 09:06 CEST

Hotellet är en viktig del av semesterupplevelsen och nedan har vi listat de hotell som fick högst betyg av våra gäster som reste med Ving sommaren 2015. Vårt allra mest omtyckta hotell, Garden Studios på den grekiska ön Thassos, fick betyget 4,96 på den femgradiga skalan.

Om du ännu inte har bokat din semesterresa till sommaren kan det vara värt att ta en titt på de här tio hotellen. Det är de hotell som Vings gäster tyckte var allra bäst förra sommaren och där fler än 50 gäster svarat.

Vi vill bo allt bättre och i drömmen om den perfekta semestern ingår att vi vill ha det bättre än hemma och ha något att berätta om när vi kommer hem. Men lyx kan likväl vara att plocka solmogna tomater i hotellets trädgård som lyxiga faciliteter på en femstjärnig anläggning, säger Magdalena Öhrn, informationschef på Ving.

Topplista Vings hotell:

1. Garden Studios (VVV+) Limenaria, Thassos, Grekland – Betyg 4,96
Garden Studios är ett trivsamt litet lägenhetshotell i Limenaria, på den södra delen av Thassos, med en stor lummig trädgård med oliv- och citronträd. Hotellet har en omtyckt värdfamilj som månar om sina gäster på bästa sätt. Från Garden Studios är det nära till både stranden och in till centrum av byn med restauranger, barer och möjlighet till shopping.

2.Hotel Marco Polo (VVVV+) Gradac, Kroatien – Betyg 4,93
Marco Polo är ett gemytligt och personligt litet familjedrivet hotell i Gradac. Hotellet ligger precis vid stranden och från den populära à la carte-restaurangen har man en vacker utsikt över havet. Hotellets restaurang har dessutom sedan 2007 räknats som en av Kroatiens 100 bästa restauranger. Hotellet passar utmärkt för vuxna som reser utan barn.

3. Porto Santa Maria (VVVV+) Funchal, Madeira, Portugal – Betyg 4,89

Porto Santa Maria är ett elegant lägenhetshotell, lugnt beläget i Funchals gamla stadsdel med sina smala gränder, kyrkor och små torg. Från takterrassen är det en magnifik utsikt över havet och Funchal stad. Hotellet har en åldersgräns på 16 år.

4. Botel Alcudiamar Club (VVVV+) Alcudia, Mallorca, Spanien – Betyg 4,88
Smakfullt hotell med perfekt läge ute på en udde i Alcudias hamn. Här är det promenadavstånd både till den långa Alcudiastranden och till de mysiga, bilfria, kvarteren i hamnen med både restauranger och butiker.

5. Boutique 5 (VVVVV) Kiotari, Rhodos, Grekland – Betyg 4,87
Snyggt, modernt och stilrent lyxhotell i lugna omgivningar nära Kiotaristranden. Boutique 5 är idealiskt för den som vill ha en avkopplande semester och som har höga krav på komfort och hög standard på rummen. Hotellet har en åldersgräns på 17 år.

6. Lopesan Baobab Resort (VVVVV+) Costa Meloneras, Gran Canaria, Spanien – Betyg 4,86
Lopesan Baobab Resort är ett exklusivt hotell i Costa Meloneras som har en spännande arkitektur med mycket trä i designen. Hotellet ramas in av en vacker trädgård med vattenfall. Här kan hela familjen få en bra semester.

7. Eden Mar (VVVV) Funchal, Madeira, Portugal – Betyg 4,85
Eden Mar är ett populärt och mycket omtyckt lägenhetshotell som passar dem som önskar lugn och ro likväl som dem som vill ha ett stort utbud av aktiviteter. Det ligger i turistområdet Lido strax utanför Madeiras huvudort Funchal.

8. El Greco (VVVV+) Puerto Rico, Gran Canaria, Spanien – Betyg 4,84
El Greco är ett läckert lägenhetshotell i italiensk design som i många år har varit ett av Vings mest uppskattade hotell på Gran Canaria. Hotellet, som består av flera byggnader, har ett bra läge vid stranden och hamnen i Puerto Rico. Här finns två separata poolområden, perfekt för soliga dagar. El Greco har även ett litet gym, en bar och tre härliga à la carte-restauranger.

9. Doria Hotel Bodrum (VVVVV) Bitez, Bodrumhalvön, Turkiet – Betyg 4,83
Det moderna designhotellet Doria Hotel Bodrum ligger högt upp på en bergssluttning i Bitez med vacker utsikt över Egeiska havet. På hotellet finns ett stort poolområde och bara en kort tur med hotellbussen ligger hotellets egen strandklubb. Hotellet passar utmärkt för vuxna som reser utan barn.

10. Mare Nostrum (VVV+) Limenaria, Thassos, Grekland – Betyg 4,83
Mare Nostrum är ett fräscht, charmigt hotell ett stenkast från stranden som är beläget i lugna omgivningar. Här bor man i fräscht inredda lägenheter som vetter mot havet. Limenaria centrum med restauranger och butiker ligger endast en kort promenad bort.

Prisexempel: Flyg t/r Stockholm – Kavala med avresa 17 september 2016. Boende en vecka på Garden Studios i en enrumslägenhet. Pris 5 225: -/person.

Önskas ytterligare information eller bilder, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se telefon 0709-513075.

Bild: Garden Studios Fotograf: Matina Tsogas

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.