Ving Sverige AB

Ving genomför en månad till förmån för Min Stora Dag

Pressmeddelande   •   Jul 31, 2014 09:06 CEST

Under augusti gör Ving en kraftsamling till förmån för stiftelsen Min Stora Dag, som företaget samarbetar med sedan många år. Varje år insjuknar tusentals barn och ungdomar i Sverige i svåra sjukdomar. Min Stora Dag ger några av dessa barn någonting underbart att drömma om och något positivt att fokusera på när dagarna är långa och behandlingarna tuffa. Syftet med månaden är att berätta om samarbetet, skänka pengar till stiftelsen och uppmana omvärlden att också stötta Min Stora Dag.

Många barn önskar sig en resa tillsammans med sin familj. Genom Vings samarbete med Min Stora Dag har hundratals familjer rest med reseföretaget och bott på familjehotell i olika länder, främst på Sunwing Family Resorts.

Vi på Ving har gjort vårt yttersta för att se till att barnen och deras familjer får en så bra upplevelse som möjligt. Ibland har barnen önskningar, det kan vara delfinsimning, besöka vattenparker eller träffa Lollo & Bernie, men ofta är önskemålet sol och bad. En resa ger en möjlighet att vara tillsammans  med familjen men också lite extra kraft och stolthet, säger Magnus Wikner, koncernchef på Vinggruppen i Norden, där Ving ingår.

Under augusti månad skänker Ving resor för 100 000 kronor som Min Stora Dag auktionerar ut till högstbjudande. Vings flygbolag Thomas Cook Airlines Scandinavia skänker fem kronor per skraplott som säljs ombord och på alla svenska Thomas Cook-flygningar visas filmen om fyraåriga Ella som åkte med Ving och Min Stora Dag till Teneriffa och träffade maskotarna Lollo & Bernie. I alla Vings egna kanaler kommer information om samarbetet med Min Stora Dag att finnas och Ving uppmanar också alla att skänka pengar till Min Stora Dag.

– För oss som företag är det fantastiskt att vara med och bidra till att göra barnens drömmar till verklighet med de upplevelser som en resa innebär. Det skapar också en enorm stolthet bland våra medarbetare. Och det ligger helt i linje med det som vi som företag vill stå för, säger Magnus Wikner.

– Nu hoppas vi att den här månaden drar in riktigt mycket pengar till Min Stora Dag, och att många av våra kunder får upp ögonen för stiftelsen och skänker pengar de också, avslutar Magnus Wikner.

För bilder, besök gärna Vings bildarkiv: http://www.ving.se/bildarkiv

Se filmerna med Ella och Lucas som rest med Ving och Min Stora Dag på Youtube:

Läs mer om Vings samarbete med Min Stora Dag på Ving.se: http://www.ving.se/min-stora-dag

För ytterligare information, kontakta:

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513075  eller

Helene Benno, generalsekreterare Min Stora Dag, tel 08-660 50 96

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 500 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och
hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i egna butiker och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med ca 200 anställda och cirka 600 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den
internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.