Ving Sverige AB

Ving lanserar flygluffning i Karibien

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2012 11:51 CEST

Till vintern storsatsar Ving på resor till Karibien och ett flertal nya resmål har lanserats, både charterpaket och reguljärflygspaket. Nu kommer ytterligare en nyhet, en lyxig rundresa med flyg i Karibien till några av de finaste stränderna och resorterna i världen.

Suget efter resor väster ut har ökat allt eftersom kronan har stärkts. Det gäller såväl resor till USA som till Karibien. Tidigare i år lanserades två skräddarsydda rundresor i USA där man färdas med flyg till små privata flygplatser mellan några av de mest fantastiska platserna på den amerikanska östkusten respektive västkusten under ledning av certifierade guider. Resorna har blivit en succé och därför satsar Ving nu på karibisk flygluffning för de som vill uppleva mer av Karibien på kort tid.

− Att semestra i Karibien är för många en riktig drömresa och den här rundresan är fullspäckad med sol, bad, äventyr, kultur, naturupplevelser, god mat och några av de bästa stränderna i världen, säger Magdalena Öhrn, informationschef, Ving.

Rundresan startar i Orlando, Florida med flyg till Grand Bahama där man stannar i två dagar för att sedan fortsätta till Caymanöarna och ön Grand Cayman i två dagar. Därefter bär det av till Cancun i Mexiko med kulturella upplevelser som Mayastaden Chichen Itza på programmet.

− Vings gäster flygluffar till och från mindre privatflygplatser där de blir upphämtade med buss och därefter påbörjas guidade turer med en engelsktalande guide som är med på hela resan. Bagaget forslas direkt till de hotell man övernattar på, så det är väldigt bekvämt och lyxigt, fortsätter Magdalena Öhrn.

Prisexempel:
Rundresa 12 440 kr per person. Priset inkluderar del i ett dubbelrum, 6 nätter på rundresan med halvpension (frukost och middag) dag 1-6. Flyg, busstransporter och entré till sevärdheter enligt program samt lokal (engelsk) guidning. Kostnad för flygbiljett till USA, hotellnätter före och efter rundresan samt lunch och dryck tillkommer.

Paket med flyg från Arlanda till Orlando, rundresa 6 nätter samt 7 nätter i Orlando på Enclave Suites 3+, 19 925 kr per person.

Läs mer om den karibiska rundresan här: http://www.ving.se/usa/orlando/rundresa-med-flyg-karibien

Utöver flygrundresan har Ving 16 resmål i Karibien i vinter, varav åtta är helt nya. De är Curaçao, Jamaica, St Martin, mexikanska Isla Mujeres, Puerto Morelos och Akumal. På Dominikanska Republiken blir Punta Cana och Bayahibe nya resmål. Ytterligare en nyhet i Mexiko är en 7-dagars rundtur i Mayaindianernas fotspår. Rundturen kombineras med en veckas sol och bad i Playa del Carmen. Till Aruba fördubblas volymen och till Mexiko ökar den med 30 procent.

Mer info om rundresorna på den amerikanska kontinenten hittar man på Ving.se: http://www.ving.se/rundresor-flyg-usa

Foto från Mexiko, fotograf Pontus Wallin.

För ytterligare information, kontakta:
Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075 eller magdalena.ohrn@ving.se