Ving Sverige AB

Ving ny samarbetspartner till En Svensk Klassiker

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2016 15:37 CET

En Svensk Klassiker inleder ett samarbete med Ving. Samarbetet innebär bland annat att man tillsammans kommer att anordna resor där man kan träna cykling, simning och löpning inför klassikerloppen.

– Resan som livsstilsförbättring är en tydlig trend vi kan se, att vi vill få ut någonting bestående av vår semester. Ett tecken på det är att allt fler vill träna på semestern och vårt samarbete med En Svensk Klassiker är ett utmärkt sätt att bemöta den efterfrågan vi ser bland många av våra kunder, säger Magdalena Öhrn, informationschef på Ving.

– Vi planerar ett flertal träningsresor för 2016 tillsammans med En Svensk Klassiker för den som vill träna simning, löpning och cykling inför sitt lopp. Den första klassikerresan kommer att genomföras under hösten på Mallorca, fortsätter Magdalena Öhrn, informationschef på Ving.

Just nu görs ett arbete med att se över vilka av Vings koncepthotell som passar allra bäst för att träna inför en klassiker på.

En Svensk Klassikers VD Michael Thorén är stolt och glad över det nya samarbetet.

– Jag kan bara instämma i det som Magdalena Öhrn säger, våra respektive verksamheter har intressanta beröringspunkter, säger han.

Mer om Vings träningsutbud på www.ving.se/traningsresor

Mer om En Svensk Klassiker här: www.ensvenskklassiker.se

En Svensk Klassiker består av Engelbrektsloppet, Vasaloppet, Vätternrundan, Vansbrosimningen och Lidingöloppet som tillsammans engagerar 180 000 motionärer året runt. Sedan En Svensk Klassiker bildades 1971 har 80 000 diplom erövrats.

För att erövra En Svensk Klassiker ska man genomföra ett av skidloppen: Engelbrektsloppet, 60 km, alternativt Vasaloppet/Öppet Spår, 90 km, Vätternrundan på cykel, 300 km, Vansbrosimningen/ Vansbro Öppen Älv 3 km, Lidingöloppet, löpning, 30 km.

När man genomfört de fyra loppen under en tolvmånadersperiod är man berättigad till En Svensk Klassikers diplom med ett unikt nummer. Man kan även köpa klassikermedaljen. Loppen genomförs i valfri ordningsföljd.

Foto: Cykling Mallorca, fotograf Anna Bengtsdotter, Ving

Önskas ytterligare information eller bilder, kontakta:

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se , telefon 0709-513075

Michael Thorén, VD En Svensk Klassiker, michael.thoren@ensvenskklassiker.se, telefon 0705-597221

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.