Ving Sverige AB

Ving sätter in 2000 extra platser till Turkiet i oktober

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2012 12:02 CEST

Turkiet ökar i popularitet för varje år och är numera Vings största sommardestination. Till Turkiets kust vid Medelhavet kan man åka långt in på hösten då klimatet är varmt och skönt ända in i november. Med en dålig sommar i bagaget är det många som unnar sig en höstvecka till soligare breddgrader i år, därför sätter Ving nu in fler platser till Turkiet i höst. Det blir 800 extra platser från Arlanda samt 1200 platser från Göteborg. Därmed finns det också fler platser till höstlovet.

Vintersäsongen inleds i oktober och just nu säljer vi närmare tusen resor per dag och särskilt är det månaderna oktober till december som bokar bäst. Säkert spelar den dåliga sommaren in att många vill få lite sol och värme innan kyla och mörker sätter in. Höstlovet är dessutom tillsammans med jul och nyår den allra mest populära perioden att resa på och därför känns det extra roligt att vi kan erbjuda våra kunder ännu fler avgångar i höst, säger Magdalena Öhrn, informationschef på Ving.

Det är rykande efterfrågan på höstlovsresor och snart är 8 av 10 höstlovsresor redan bokade till vecka 44. Sedan tidigare har Ving satt in en extra avgång till Turkiet från Arlanda. Nu blir det ytterligare två avgångar från Arlanda samt tre från Göteborg i oktober.

Turkiet är idag den största sommardestinationen hos Ving före Mallorca. Klimatet är stabilt och det blir varmt och skönt tidigt på våren och säsongen sträcker sig sedan ända in i november. Dessutom står sig den svenska valutan stark mot den turkiska liran vilket bidrar till att man som turist får mycket för pengarna. I Antalyaområdet kan Ving erbjuda resor till sex resmål; Side, Alanya, Antalya, Beldibi, Belek och Kemer.

Prisexempel:
Två vuxna och två barn avresa från Arlanda den 30 oktober boende på Sunwing Resort & Spa Side East Beach i tvårumslägenhet 19 640 kronor.

Två vuxna och två barn avresa från Göteborg den 29 oktober boende på Sunwing Resort & Spa Side East Beach i tvårumslägenhet 19 640 kronor.

Önskas ytterligare information kontakta Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se .