Ving Sverige AB

Ving sätter in extraflyg i höst

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2015 11:51 CEST

Efter en regnig och kall sommar är reslusten stor hos svenskarna. För att möta efterfrågan sätter nu Ving in extraflyg under hösten till Cypern, Kreta och Mallorca.

– Efterfrågan på resor just nu är mycket hög, och många som tillbringade semestern i Sverige vill nu resa i höst och det ser vi tydligt i bokningsläget. Försäljningen av resor i september och oktober har ökat med 15 procent i jämförelse med samma period förra året, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Nu sätter Ving in nya avgångar till Medelhavet under hösten. Det blir fyra nya avgångar från Göteborg till Mallorca under september och oktober, med Thoma s Cook Airlines Scandinavia A321 med 212 platser per avresa. Det blir också en extra avgång från Arlanda till Mallorca den 13 oktober, med Thomas Cook Airlines Scandinavia A333 med 388 platser.

Ving lägger också in fyra nya avgångar till Cypern i slutet av oktober, två från Arlanda, med Thomas Cook Airlines Scandinavia, A321 med 212 platser per avresa, och två från Göteborg med samma flygplanstyp.

Det blir också en extra avgång till Kreta i början av oktober, med Thomas Cook Airlines Scandinavia, med A321 med 172 platser.

Populäraste resmålen i höst är Mallorca, Turkiet, Grekland och Cypern och runt Medelhavet är det varmt hela oktober. Vattnet är varmt och det är lite färre turister än under högsommaren.

Bilder finns på www.ving.se/bildarkiv

Önskas ytterligare information kontakta Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075.

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och
hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i egna butiker och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med ca 180 anställda och cirka 650 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den
internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.