Ving Sverige AB

Ving satsar på minisemester till Kroatien från Göteborg

Pressmeddelande   •   Jan 18, 2016 09:21 CET

Kroatien har seglat upp som ett av Vings populäraste resmål och till nästa sommar görs en storsatsning med en volymökning på 80 procent med nya resmål, hotell och fler avreseflygplatser. Nu introducerar Ving ytterligare en nyhet till sommaren, kortresor till Kroatien från Göteborg.

Det blir avresor från Göteborg med SAS två gånger i veckan från mitten av maj till slutet av september. Resorna går på lördagar samt onsdagar med fyra respektive tre övernattningar. Ving erbjuder hotell utmed den Makarska Rivieran, som är en av Kroatiens vackraste kuststräckor.

Nu får alla som är nyfikna på Kroatien ännu fler möjligheter och alternativ att besöka landet, och den korta flygresan är perfekt för en minisemester. Och på kort tid kan man uppleva både öar somBrac och Hvar samt Makarska Rivieran, med små vackra badvikar, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Ving kan nu erbjuda 17 resmål och närmare 90 hotell i Kroatien. Nyhet till i sommar är ön Brac, där

familjehotellet Waterman Supetrus Resort öppnar i utkanten av den charmiga byn Supetar. Här erbjuds barnfamiljer en lång rad aktiviteter, många olika pooler, en långgrund strand och på plats finns även barnens favoriter Lollo & Bernie.

Till Split är det direktcharter från Stockholm, Göteborg, Malmö, Jönköping, Karlstad, Norrköping, Växjö, Örebro och Köpenhamn. Det finns även flexibla reguljärflygspaket till Split, Dubrovnik och Istrien.

Minisemester från Landvetter:Lördag-onsdag, 4 nätter/5 dagar, avresor under perioden 14/5-28/9 2016. Onsdag-lördag, 3 nätter/4 dagar, avresor under perioden 18/5-28/9 2016.

Prisexempel:Avresa från Landvetter den 18/5 2016, boende på Bluesun Marina (VVV+) i dubbelrum mot havssidan med frukost, 3 475 kronor/person.

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513 075

Bilder finns på www.ving.se/bildarkiv

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.