Ving Sverige AB

Ving släpper upp charterresorna inför sommaren 2013

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2012 17:05 CEST

Lagom till de första höstvindarna drar in över Sverige släpper Ving upp närmare hälften av nästa sommars charterresor till försäljning. Från och med idag finns Vings egna förädlade hotell Sunwing Resort, Sunprime Resorts och SunGarden samt de mest omtyckta hotellen och resmålen bokningsbara på Ving.se. Nästa sommars resmålsnyhet är pittoreska Valldemossa på Mallorca. En annan nyhet är att Vings egna hotell Sunwing Resort blir rökfria.

Den senaste tidens storsatsning på de egna hotellkoncepten har gett goda resultat. Inför årets sommarsäsong kunde Ving stolt presentera en rad nya Sunprime Resorts och Sungarden samt ett nytt Sunwing Resort. De har alla varit mycket populära med nöjda gäster. Sunwing Resort & Spa Sandy Bay på Cypern presenterades i år som ett helt rökfritt hotell. Det har mottagits mycket positivt, vilket resulterat i att Ving presenterar alla Sunwing Resort, med undantag av Sunwing Bangtao och Sunwing Kamala i Thailand, som rökfria till nästa sommar.

-  Att våra egna familjehotell blir rökfria ser vi som något mycket positivt. Det känns helt rätt i tiden och dessutom i linje med vårt familjekoncept. De gäster som vill röka kommer att hänvisas till avskilda rökområden, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Högsommaren är den period då trycket på att resa iväg brukar vara som högst. För de som vill säkra semestern gäller det därför att vara ute i god tid. Idag släpps Vings egna förädlade hotell Sunwing Resort, Sunprime Resorts och SunGarden upp till försäljning samt ett antal andra omtyckta hotell. Resterande program släpps upp till försäljning vartefter det blir färdigt under hösten. De resmål som finns bokningsbara från och med i idag är; Turkiets sydkust, Bodrumhalvön, Marmaris, Kreta, Rhodos, Hurghada, Cypern, Gran Canaria, Teneriffa, Mallorca och Bulgarien.

Efterfrågan på de lokala flygplatserna är fortsatt hög. Ving kommer därför att behålla samtliga av de avreseorter som idag finns i programmet även till nästkommande säsong.

-   Lokalflygplatserna är mycket viktiga för oss och det känns roligt att vi kan fortsätta att erbjuda våra gäster ute i landet smidiga flyglösningar från hemorten, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Valldemossa- nytt resmål på Mallorca

En resmålsnyhet inför nästkommande sommar är charmiga Valldemossa på Mallorca. Valldemossa är en klassisk och exklusiv liten mallorkinsk pärla, berömd för sin skönhet och lugna atmosfär. Byn förknippas ofta med den världsberömde kompositören Frederic Chopin och varje år återvänder en rad olika celebriteter till denna vackra plats. I en klassisk mallorkinsk byggnad i utkanten av byn ligger Vings fina boutiquehotell Valldemossa Hotel (VVVV). Hotellet är vackert beläget i natursköna omgivningar och här finns gott om möjligheter att njuta av såväl god mat som trevliga utflykter.

www.ving.se/spanien/valldemosa/valldemossa-hotel

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513 075