Vinguiden Nordic AB

Vinguiden.com lanserar ett digitalt livstilsmagasin

Pressmeddelande   •   Jan 24, 2014 11:00 CET

Stockholm den 22 februari 2014

Vinguiden.com publicerar VGMAG, ett livsstilsmagasin om vin och upplevelser!
Varför publicerar Vinguiden VGMAG? Behövs ett till magasin om vin?
- Nej, säger Vinguidens VD Magnus Bergqvist. VGMAG är inte bara ett magasin om vin, det är ett livsstilsmagasin som blandar spännande resereportage med artiklar om musik, trender och intervjuer med intressanta människor.

Självklart handlar VGMAG också om vin och idén till VGMAG uppstod eftersom vi reser runt en hel del och träffar många intressanta människor; människor som har intressanta historier att berätta. Detta vill vi förmedla till våra läsare berättar Magnus.

VGMAG är dock inte bara ett magasin för läsning. Vi vill utnyttja möjligheterna med den moderna tekniken och i varje nummer får du inte bara spännande artiklar, du får också webb-tv-inslag som förhöjer upplevelsen ytterligare. Vi vill också lyfta fram våra kundomdömen så i Pierretoppen* får du de mest spännande vintipsen som fått högst betyg från våra kunder den senaste tiden.

I VGMAG nummer 1 besöker vi det klassiska jazzhotellet Ellington i Berlin där vi njuter av den ombonade atmosfären och tar en titt på den välfyllda vinkällaren. Vi träffar rapparen Petter som berättar om livet, vin och utmaningar; vi besöker Piemonte i Italien och den legendariske producenten Pietro Ratti, son till Renato Ratti och vi berättar om en fantastisk konsert med jazzlegenden Kenny Garrett på Fasching och om den exklusiva whiskyn Dalmore.

VGMAG är ett digitalt magasin för surfplattor och smartphones. Magasinet ska komma ut med 6 nummer per år och är gratis att ladda ner. Första numret kommer bara till iPad och iPhone, men snart ska VGMAG finnas även för Android.

*Pierre är namnet på servitören i vår logotyp. Han bor i tionde arrondissement (10) då han såsom varande en digital person naturligt trivs bland nollor och ettor.

Hur man laddar ner första utgåvan
1. Gå in på App Store och sök efter VGMAG
2. Ladda ner appen/magasinet
3. Appen/magasinet hamnar i "tidningskiosken" på din telefon eller ipad
4. Öppna och njut (resterande utgåvor hämtar man från "tidningskiosken" efter man fått en notis från utgivaren)

MAGNUS BERGQVIST, VD VINGUIDEN.COM MAGNUS@VINGUIDEN.COM 070-482 07 33
DAVID BJÖRKÉN, AD, PROJEKTLEDARE VGMAG DAVID@VINGUIDEN.COM 070-635 49 62

Högupplöst bild av omslaget till VGMAG 1 finns att ladda ner på följande adress.

Bilder får användas fritt i redaktionella syften.

VGMAG lanseras av Vinguiden.com som är sveriges största mediekanal inom segmentet alkoholhaltiga drycker. Företaget samarbetar dagligen med Sveriges duktiga importörer. VGMAG är frukten av över 14 år i branschen och god översikt av behovsbilden.