Vinguiden Nordic AB

Vinguiden och Vinos i nytt samarbete

Pressmeddelande   •   Jul 06, 2017 13:47 CEST

Vinguiden har inlett ett nytt samarbete med vinsajten Vinos.nu. Bakom Vinos står vinpersonligheterna Petter Askergren och Alf Tumble samt produktionsbolaget Titan Television AB. Petter Askegren är, utöver musiker, vinskribent på Vinguiden. Alf Tumble skriver vinböcker och är vinskribent i Dagens Nyheter.

– Med Vinos når vi en bredare publik på ett underhållande sätt. Vinos ambition att välkomna en bredare vinintresserad målgrupp stämmer dessutom utmärkt med Vinguidens profil, säger Michael Anderquim, Promotion Manager på Vinguiden.

Samarbetet avser webb-tv och en programserie på åtta avsnitt med start i juni 2017. Vin och mat står i fokus och programmen kommer att innehålla både kul vinfakta och bra vintips. I första programmet är temat viner till grillad mat. Programmen finns på www.vinguiden.com/webb-tv.

Satsningen är ett led i Vinguidens arbete med att erbjuda information och underhållning till en intresserad publik i kombination med en lättillgänglig e-handelslösning. Genom samarbetet stärker Vinguiden ytterligare positionen som ledande e-handelsplats och vinguide på nätet.

Om samarbetet och programserien:

Michael Anderquim, Promotion Manager Vinguiden.

Michael.anderquim@vinguiden.com

Om Vinguiden Nordic AB:

Magnus Bergqvist, vd/CEO Vinguiden

magnus@vinguiden.com

.

Vinguiden Nordic AB

Vinguiden är Sveriges största kommersiella e-handelsplats för vin och en neutral aktör som marknadsför viner som finns att beställa via Systembolaget. Vinguiden Nordic AB ingår i mediekoncernen Schibsted