Spring Wine & Spirits

Vinikonen Peter Lehmann har gått ur tiden

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2013 16:05 CEST

Den 28 juni avled den Australiensiska vinikonen Peter Lehmann efter en längre tids sjukdom, han blev 82 år gammal. Peter Lehmann var mycket respekterad inom vinindustrin och känd som en innovativ vinmakare. Han bidrog mycket till att utveckla de Australiensiska vinernas goda rykte runt om i världen, som ett kvitto på detta mottog han år 2009 utmärkelsen ”International Wine Challenge Lifetime Achievement Award.” I Sverige, och i världen, lever hans verk kvar i vinerna Peter Lehmann Wines.

För mer information, vänligen kontakta;
Elizabeth Pezon, produktchef på Spendrups Vin, tel 076-819 26 15, elizabeth.pezon@spendrupsvin.se

www.spendrupsvin.se

Spendrups Vin importerar, säljer och marknadsför vin. Företaget har 20 medarbetare och är ett helägt dotterbolag inom Spendrups dryckeskoncern. Vi arbetar nära tillsammans med Spendrups Bryggeri, framförallt avseende försäljning och distribution. Sedan starten 1995 har vinbolaget vuxit till att bli en ledande distributör av vin till Sveriges restaurangmarknad och är leverantör av ett brett sortiment till Systembolaget.

Spendrups Vin representerar idag ett 70-tal vinproducenter på den svenska marknaden. De största varumärkena i portföljen är bland annat E & J Gallo Winery, McPherson, Trapiche, Ogier, Boschendal, El Coto, Cono Sur, Peter Lehmann och Frescobaldi.