Magnus Josephson AB

Vinnande anbud i samarbete med Swedish Medtech

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2013 08:30 CET

Medlemmarna i Swedish Medtech ges möjligheten att vässa sina kunskaper i att skriva vinnande anbud och att göra framgångsrika affärer med offentlig sektor. 11 april erbjuds utbildningen: Vinnande anbud och 16 april finns fortsättningskursen: Framgångsrik försäljning till offentlig sektor. Båda utbildningarna arrangeras i samarbete mellan Magnus Josephson AB och branschorganisationen Swedish Medtech.

Vilket företag som vinner en offentlig upphandling är ingen slump. För att vinna den offentliga upphandlingen räcker det inte med att vara den bästa leverantören. Det måste också framgå av anbudet varför just ert är det bästa valet för kunden. De flesta anbudgivare misslyckas med det och förlorar därför affärer i onödan. Magnus Josephson AB och Swedish Medtech erbjuder nu två utbildningar för att öka kompetensen kring affärer med offentlig sektor.

Kort om innehållet:

·  Vilka ska skriva anbudet på företaget?

·  Hur ska arbetsprocessen se ut?

·  Hur ska man ställa frågor?

·  När ska man inte lämna anbud?

·  Hur skriver man vinnande och hur gör man anbudet lättläst?

Kursledare är Magnus Josephson, upphandlingsjurist med stor erfarenhet av just LOU och offentliga upphandlingar. Magnus har varit rådgivare i över 5000 upphandlingar och har även skrivit boken Vinnande anbud (Liber). Mer information om utbildningen och anmäla hittar du här

Företaget Magnus Josephson AB, leds av Magnus Josephson, upphandlingsjurist och en av Sveriges mest anlitade experter på hur företag gör lönsamma affärer med offentlig sektor