IHG

Vinnare av Årets Mötesplats 2010 - Hufvudsta Gård Mat & Möten.

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2010 17:20 CET

Hufvudsta Gård Mat & Möten är Årets bästa Svenska Mötesplats 2010 enligt Svenska Mötens kunder! Priset som är instiftat av Svenska Möten delades ut på den årliga galan på Nalen i Stockholm under måndagskvällen.

Svenska Möten är Sveriges ledande aktör inom mötes- och konferensbranschen och har samlat cirka 120 utvalda mötesplatser över hela Sverige i sitt erbjudande. Anläggningarna är noggrant utvalda enligt Svenska Mötens kvalitets- och klassificeringssystem och erbjuder marknadens bästa förutsättningar för möten och konferenser.

Över 2000 aktiva konferensköpare har deltagit i omröstningen och har även skriftligen fått motiverat sitt val som i sammanfattning lyder ”Trots att det inte finns övernattningsmöjligheter är Hufvudsta Gård Mat & Möten bäst. Lagom stort ställe, i fantastisk miljö och kanongod (och nyttig) mat. Plus för den utmärkta servicen.”

- Det är naturligtvis en oerhörd kick att få pris som Årets bästa Svenska Mötesplats i sådan stenhård konkurrens som det faktiskt är idag och dessutom som dagkonferensanläggning, säger Maria Eklund, vd och ägare av Hufvudsta Gård Mat & Möten.

- Det finns fantastiskt många bra anläggningar inom Svenska Möten och att vinna detta pris som ett kvitto på att man gör rätt saker känns mycket, mycket bra. - Jag har tillsammans med mina medarbetare arbetat hårt med att utveckla våra koncept, våra mötesmiljöer och vårt värdskap under året. Tidigare i år vann en av våra kockar Noreskocken och vi har två kockar som tävlar i Årets Kock 2011. Vi har även bytt namn till Hufvudsta Gård Mat & Möten för att tydliggöra vårt erbjudande. Att vi nu får detta erkännande från Svenska Mötens kunder känns helt underbart. Det är det bästa pris man kan få i vår bransch. Tusen tack till alla som har röstat på oss!

Kontakt: Maria Eklund, vd & Marknadschef, 070-444 69 28
Bilder: Beatrice Graalheim, Marknadsassistent, 08-446 64 30

På Hufvudsta Gård älskar vi att samlas runt mat. Bokstavligt talat. Vårt stora öppna kök representerar hjärtat, själen och glädjen på gården. Hos oss kan konferensgäster mötas och njuta av god mat i en modern miljö som ständigt ändrar form och berör – hemma-hos-känslan är hög på Hufvudsta Gård.

Ägarna Maria och Johan Eklund har utvecklat ett unikt konferenskoncept med ett enda mål i sikte: Att skapa hemtrevnad. Hufvudsta Gård vänder sig till mindre och medelstora grupper som uppskattar möten i hemlik miljö, god mat, professionell service och närhet till Stockholms City (7 minuters bilresa). Paret Eklund äger även Görvälns Slott i Järfälla.