Congrex Sweden

Vinnare av Congrex Stora Konferenspris 2010

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2010 09:51 CEST

Congrex har äran att meddela Årets svenska konferensanläggningar i kategorierna Bästa service, Bästa konferensfacilitet, Bästa kök och Bästa totalupplevelse.

Årets nomineringar baseras på betygsättning från cirka 10 000 konferenser genomförda under 2009 samt juryns bedömning av de inkomna motiveringarna. Priset delas ut för tolfte året i rad.

Bästa totalupplevelse: Bommersvik Konferens, Järna
Motivering: ”Har allt man behöver i dagens moderna möten. Bra service.”

Bästa kök: Tomarp Gårdshotell, Kristianstad
Motivering: “Fantastisk mat. Variationsrik, hög klass på lunch- och middagsmenyerna. Bästa frukostkonceptet vi upplevt!”

Bästa konferensfacilitet Rågårdsviks Pensionat, Fiskebäckskil
Motivering: “Vår kurs går ut på att skapa ett klimat för maximal utveckling av ledarskap, därför passar dessa lokaler utmärkt.”

Bästa service: Balingsholm, Huddinge
Motivering: “Strålande anläggning, service och personal!”

Årets uppstickare: Skärmarö Gård, Värmdö
Motivering: ”Fantastisk miljö med fina promenadvägar och möjlighet till olika aktiviteter.”

Vinnarna presenteras närmare på vår webbplats:

Lena Fletcher
VD Congrex Sweden AB

T. +46 8 459 66 20
F. +46 8 661 91 25
M. +46 708 13 60 62
lena.fletcher@congrex.com

Congrex Sweden är en ledande arrangör av möten och events för företag och offentlig verksamhet i Sverige. Congrex Sweden är även den största leverantören av mötes- och konsulttjänster till föreningar och organisationer i Sverige. Under 2010 kommer bolaget att producera 8 000 möten och events i Norden samt organisera över 150kongresser och konferenser över hela världen. Företaget grundades 1982 och är ett  dotterbolag i Congrex Group.

Congrex Sweden sysselsätter 130 erfarna möteskonsulter i Stockholm, Göteborg, Lund och Uppsala. www.konferens.se, www.congrex.com