HP

Vinnare av HPs Guldmyror i Sverige 2010

Pressmeddelande   •   Nov 19, 2010 09:14 CET

Stockholm, 19 november, 2010 – För åttonde året i rad uppmärksammande HP företagets mest framstående partners. Sju partnerföretag inom tio olika kategorier fick ta emot HP Sveriges Guldmyra.

”Under årets upplaga av HP Partner Summit har 400 av IT-branschens vassaste personer diskuterat vad som driver marknaden och hur branschen måste utvecklas. Årets vinnare av Guldmyror är högt värderade partnerföretag som gör allt för slutkunden och för att möta framtidens behov. Det vill vi uppmärksamma”, säger Stefan Berglund, partnerchef HP Sverige.

Nedan presenteras samtliga vinnare av HPs Guldmyror;

Partner of the Year – Dustin AB, Sverige

Med en tydlig målbild och ett nära samarbete över samtliga affärsområden har Dustin lyckats prestera ett enastående resultat. Med kombinationen effektiv produktförsörjning och rådgivande försäljning har Dustin effektiviserat många kunders it-miljöer. Dustins förmåga att snabbt anpassa sitt erbjudande till marknadens behov och efterfrågan gör Dustin till en självklar samarbetspartner och till en värdig vinnare av HP Partner of the Year 2010.

Hela HP gratulerar och tackar för ett enastående år.

Fastest Growing Partner of the Year – B2B IT Partner AB, Sverige

Med en målinriktad och flexibel organisation har B2B IT Partner framgångsrikt levererat kundanpassade och flexibla HP lösningar till små och medelstora företag. Engagerade medarbetare, viljan att vinna och att alltid se till kundens bästa har resulterat i en tillväxt långt över marknadstillväxt.

Vi på HP tackar alla på B2B IT Partner som varit delaktiga till att bli årets Fastest Growing Partner of the Year.

Most Strategic Deal of the Year – Benzler AB, Sverige

Med stor kunskap om it-avdelningens ökade behov av flexibla, kostnadseffektiva och automatiserade datacenterlösningar, som stödjer verksamhetens krav på it-system, som snabbt kan anpassas efter verksamheten behov, har Benzler levererat konvergerade strategiska datacenterlösningar till marknaden.

Stort tack till alla på Benzler.

System Integrator of the Year – Benzler AB, Sverige

Med högkvalitativa lösningar för infrastrukturtjänster och en förmåga att förstå kundernas behov levererar Benzler effektiva och långsiktigt funktionssäkra it-lösningar. Hög teknisk kompetens och nöjda kunder genomsyrar hela Benzlers företagskultur och ligger till stor grund till deras framgångar och gör Benzler till en av Sveriges ledande systemintegratörer.

Tack Benzler för ett fantastiskt år.

Networking Partner of the Year – Lan Assistans Sweden AB, Sverige

Lan Assistans har under 2010 fortsatt att fokusera på kundnytta. Detta har resulterat i att en mängd företag har erhållit effektiva, konvergerade, miljöhållbara och därmed kostnadseffektiva nätverk. För andra året i rad visar Lan Assistans fantastisk tillväxt med över 150 procent på HP Nätverk.

Tack Lan Assistans.

Client Volume Partner of the Year – Caperio AB, Sverige

Volymmarknaden är mycket tuff och det krävs styrka, affärsmässighet och genomtänkta koncept för att lyckas. Caperio har hittat ett framgångsrikt affärsmässigt koncept som tilltalar många företag och kompletterar HPs bredd som leverantör. Caperio har vunnit många stora affärer, nya HP-kunder under året och genomfört ett stort antal volymutrullningar, effektivt och framgångsrikt.

Vi på HP vill tacka Caperio för den stora volym och tillväxt ni har lyckats med under 2010.

Client Value Partner of the Year – Atea Sverige AB, Sverige

I en tid av ökad konkurrens inom hårdvara blir behovet av att sälja lösningar och ”high end”-produkter allt viktigare. Atea har med hög kompetens och med rätt initiativ lyckats växa försäljningen av ”high end”-pc’s och våra valueprodukter mer än marknaden. Atea är en stark och självklar partner till oss som med bred kunskap har byggt in våra produkter i lösningar på ett proffsigt sätt.

Stort tack för de affärer ni har bidragit med under 2010.

Services Partner of the Year - Office IT-Partner i Sverige AB, Sverige

Med kunden i fokus och kontinuerligt hög leveranskvalitet, har Office IT-Partner tydligt satsat på HPs tjänster och dessutom visat en mycket stark tillväxt under 2010. Office IT-Partner är lojala och samarbetar professionellt med HP i allt från volymaffärer till större infrastrukturlösningar.

Tack till alla på Office IT-Partner för ett mycket starkt 2010.

Print Volume Partner of the Year – Dustin AB, Sverige

Dustin har under 2010 haft riktigt bra tillväxt från en redan hög volym på produkter såväl som på förbrukningsmaterial. De har dessutom hjälpt HP att etablera nya strategiska program såsom Quickpage, Channel CRM och inte minst implementerat en ny "bläckbaserad" produktlinje för Små och Medelstora företag. Även i detta pris värdesätter vi utväxlingen av ett tätt och nära samarbete mellan HP och partner.

Stort tack till alla på Dustin.

Print Solution Partner of the year  - Atea Sverige AB, Sverige

Atea har under 2010 haft en fantastisk tillväxt inom IPGs produkter.En fördubbling mot föregående år. Samtidigt har man visat en rejäl tillväxt inom förbrukningsprodukter. De har hittat helt rätt väg med HPs utskriftslösningar och är levande bevis på att ett nära samarbete mellan partner och HP ger kostnadsbesparingar på långt över 30 procent för kunderna.

Stort tack till alla på Atea.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Stefan Berglund, partnerchef, HP Sverige, tel: 08-524 938 47

Gunilla Lundqvist, informationschef, HP Sverige, tel: 08-524 90 400

Om HP
HP skapar nya möjligheter för teknik att ha en meningsfull inverkan på människor, företag och samhället. Som världens största teknikföretag erbjuder HP ett utbud som spänner över utskrifts- och datorprodukter, mjukvara, tjänster och IT-infrastruktur för att kunna lösa kundernas problem. Mer information om HP (NYSE: HPQ) finns på http://www.hp.com

Vill du prenumerera på pressmeddelanden från HP via RSS, klicka här: www.hp.se/press/rss