Action Fairs AB

Vinnaren av Årets Möteskock 2019 är...

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2019 18:56 CET

De 19 kockarna som gjorde upp om titeln ”Årets Möteskock” fick i uppgift att tillaga en tvårätters konferensmåltid ur ett hållbarhetsperspektiv. Efter en actionfylld kamp kunde den välrenommerade juryn, bestående av Sayan Isaksson, Linnéa Liljedahl och Norbert Lang, presentera vem som hade tillagat den bästa måltiden, och vinnaren blev Karin Sundgren från Vår Gård!

Motiveringen löd: Modern, elegant, sofistikerad, estetisk, smaksäker, hantverkmässig och ärlig.

Tävlingen, som gick av stapeln den 5 februari på VENUE81 i Stockholm, syftar till att uppmärksamma den kulinariska upplevelsen i samband med konferenser genom att årligen utse Sveriges bästa möteskock.

– Vi är medvetna om att många av Sveriges bästa kockar arbetar på konferensanläggningar runt om i landet. Kockarna ges en möjlighet att visa sina kunskaper i form av en matlagningstävling, samtidigt som deras respektive försäljningsavdelning på plats får marknadsföra sin anläggning mot en utvald grupp inbjudna mötesbokare, säger Joel Dean, projektledare för Årets Möteskock.

På andra plats i Årets Möteskock kom Emma Fyman från Två Skyttlar och på tredje plats kom Oscar Nyman från Sigtuna Stadshotell.

Bland tidigare vinnare återfinns profiler som Daniel Müllern (Ystad Saltsjöbad), Tommy Eriksson (Högberga Gård), Emma Eijre (Färna Herrgård) och Rikard Wicklund (Wenngarn).

Tävlingen samlade drygt 200 intresserade besökare.

Action Fairs AB producerar relationsstärkande event och mässor till affärsrese,- och mötesindustrin, sedan 2010 och är ett helägt dotterbolag till La Prensa Holding AB.

Action Fairs arrangerar seminarier och kunskapsdagar för utvalda branscher samt producerar visningsresor till mötesanläggningar på uppdrag av kund. Företaget driver också sajten och förmånsklubben MICE Club som riktar sig till mötesköpare.

Bakom Action Fairs finns ett stort nätverk och våra nischade magasin Kick Off, Affärsresenären och Premium Magazine som utgör grunden för våra event och mässor mot riktade målgrupper – främst inom mötesindustrin. Vi vill ge våra kunder en personlig service och vi kompromissar aldrig med kvaliteten på våra evenemang.

Företaget är baserat i Stockholm med kontor i Älvsjö.