Plus Function AB

Vinnaren utsedd i "The Annual Plus Function Challenge 2012"

Pressmeddelande   •   Okt 16, 2012 09:13 CEST

För andra året i följd har Plus Functions designtävling erhållit många spännande bidrag som ser förbi begränsningarna. Juryn hade svårt att välja bland alla idéer med nyskapande design som Plus Function vill hylla och tillverka. Men till slut är nu vinnaren korad och vi kan meddela vilken produkt som ytterligare kommer förstärka Plus Functions kollektion av multifunktionella möbler.

Årets vinnande bidrag visar på både nytänkande och unik design. En produkt som inte finns på marknaden helt enkelt. Martin Price från London i Storbritannien är designern till "Baby's Rocking Cradle" en vagga tillverkad i massivt trä. Vaggan är förbluffande då den vid skiftande omständigheter kan göras om till två stycken gungstolar, en möbel som kort och gott erbjuder mer än ett användningsområde. Plus Function kommer under hösten tillsammans med Martin Price vidareutveckla och därefter tillverka och introducera vaggan på den internationella marknaden i början av nästa år. Precis som Plus Functions övriga designers som vi samarbetar med kommer Martin Price att synas på www.plusfunction.com

Martins egna ord om produkten:

"Baby Rocking cradle" förenar klassik formgivning med modern design som utmynnar i multifunktionalitet, med sina två olika användningsområden, från trygg vagga till två vackra och bekväma gungstolar, har vaggan/gungstolarna alla möjligheter att bli en långlivad och uppskattad designmöbel i hemmet.

För mer information, kontakta:

Emelie Strand

emelie.strand@plusfunction.com

Tel: 08-580 800 33

Plus Function ser en spännande möjlighet och utmaning att ta fram möbler som tillfredställer fler behov än de uppenbara. Vår affärsidé är att ta fram multifunktionella möbler som löser fler problem samtidigt. Plus Functions ambition är att förena design, form och funktion på ett sätt som ska skapa mervärde för våra kunder. Vi strävar efter att hela tiden tänka på helheten, i allt från materialval och kvalitet, till användarvänlighet och sist, men inte minst i designen. Vi anser att alla dessa komponenter är lika viktiga om man vill skapa en produkt som människor ska vilja ha och använda under många år framöver.