Svenska McDonald's AB

Vinnarna klara i McDonald’s kaffedesigntävling

Pressmeddelande   •   Mar 22, 2006 17:11 CET

Onsdagen den 29 mars är du välkommen att bevaka korandet av vinnarna i McDonald’s kaffedesigntävling. Mer än 6 900 har tävlat om att få sina motiv tryckta på sommarens kaffebägare på McDonald’s – en unik möjlighet att nå ut med mönstren till totalt 2,5 miljoner människor. Dessutom kommer en av vinnarna få sitt mönster som motiv på porslinskoppar tillverkade av Gustavsberg. Bakom tävlingen står McDonald’s och Svensk Form i samarbete med Gustavsberg.

Intresset från landets form- och designintresserade har varit mycket stort – McDonald’s har fått in hela 6 907 bidrag till tävlingen. Bland dessa har svenska folket och juryn,

bestående av framstående företrädare för form- och designbranschen, utsett 19 finalister. Tävlingssajten har besökts av 120 000 personer! Tre vinnare ska nu utses som får ett stipendium på 20 000 kronor vardera. Kom och var med när vinnarna koras! Du får möta initiativtagarna till designtävlingen Anna Mörner och Anna Johansson, representanterna för juryn Ewa Kumlin och Magnus Vaenerberg samt sist men inte minst McDonald’s VD Alan Dunn.

Tid: Onsdag 29 mars kl 9.30-10.45 (frukost ingår)

Plats: McDonald’s restaurang, Sergelgatan 4, Stockholm

Mejla din anmälan till kaffedesigntavlingen@primepr.se eller ring Hanna Fallenius på Prime PR på tel 08-503 146 71 senast den 27 mars.

Varmt välkommen!

Birgitta Mossberg och Ewa Kumlin