Sportseminarier

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2016 17:21 CET

Årets Klubb Herrer:

Malmö FF

”En klubb med tradition och kultur. En klubb som skapat historia tidigare och nu. En klubb som fostrat vår största internationella stjärna. En klubbsom spelar i Champions League.”

Årets Klubb Damer:

Eskilstuna United

”Väldigt få klubbar klararatt slås sammanochskapa en starkochvinnande kultur. Eskilstuna United har visat att det är möjligt och har även på kort tid nått framgångar.”

Årets Mediabolag:

TV4/CMore

”Hög kvalité med EM sändningarna, internationella ligor, Zlatan och helhetsleverantör av svensk fotboll som uppdrag. Flest röster, enkelt val.”

Årets Sponsor:

Svenska Spel

”Vissa sponsorer finns med länge, vissa kort tid i partnerskap med svenska klubbar och landslag. En sponsor som vi alltid kan räkna med historiskt och nu är årets vinnare.”

Årets Leverantör:

Adidas

”Tre ränder på de svarta skorna är ett signum för kvalité. En WTC overall eller de senaste skorna och kläderna i sveriges fotbollsklubbar är ett vinnande koncept.”

Årets Agent:

Nordic Sky

”Med störstaportföljen av spelare har Nordic Sky en tät position bland agentbolagen. Bra rykte och många internationella kontakter gör att bolaget tar förstaplatsen.”

Bilder finns på www.sportseminarier.se

Fotboll & Pengar är ett business-2-business seminarium med fokus på kommersiella frågor som driver Sveriges fotbollsindustri. Fotbollsindustrins beslutsfattare samlas för att lyssna och ta del av de senaste trenderna, finna nya intäktslösningar och skapa nya kontakter. Under dagen arrangeras flera nätverkspauser som ger deltagarna chansen att knyta nya kontakter med branschfolk.