Aggressive Development AB

Vinsider börjar säljas digitalt i iPad och iPhone

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2011 13:59 CET

Global Times Group AB och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns Vinsider till försäljning i både iPhone och iPad till tiotusentals användare.

Vinsider är en lättillgänglig vintidning, fylld med inspiration och uppmuntran till läsaren att våga lita på sitt eget tycke och smak. Nyfikna repor­ta­ge med en skön blandning av bredd och djup. Snabba roliga mat- och dryckestips.

"Vi är mycket glada att Vinsider vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för månads- och veckotidskrifter. Qiozk finns redan till både iPod, iPhone och iPad. Tiotusentals användare har laddat ner den kostnadsfria appen från AppStore. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/paper/vinsider

Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk. På bara några dagar kan förlagets titlar finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.