EKPR & Kommunikation

Vintage by Fé

Pressmeddelande   •   Okt 27, 2010 16:00 CEST

Affärsidén föddes under en marknad i London då grundarna Johanna Rautio och Nicklas Fahlström hittade ett gammaldags fickur som de omvandlade till en halsbandsklocka. Halsbandsklockan var en unik produkt som inte fanns på den svenska marknaden och Johanna och Nicklas såg en potentiell affärsidé och Vintage by Fé bildades 2008. Sedan dess har Vintage by Fé utökat sitt sortiment med sjalar, väskor, smycken och sandaler och är idag en helhetsleverantör inom accessoarer. Under 2010 har man dessutom börjat designa och sälja kläder för kvinnor.

Inspirationen kommer från fjärran östern och produkterna är personliga, tidlösa och kvinnliga. Genom att använda sig av naturliga material som bara blir vackrare med tiden såsom skinn, trä och bomull är Vintage by Fés accessoarer och kläder unika. För att säkerställa att produkterna presenteras i rätt miljöer väljs återförsäljarna ut med omsorg.

För mer högupplöst bildmaterial gå in på www.ekprbildbank.com

För ytterligare information vänligen kontakta:

Marlene Larsson
Vintage by Fé
E-post: marlene@vintagebyfe.se

För presslån av produkter vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation
E-post: info@ekpr.com

www.vintagebyfe.com

EKPR provides its clients with full service media and sponsorship consultations, publicity promotion and press releases.
Our clients are some of the most exciting and tone-setting on the Swedish and international arenas. EK PR’s corporate mission is based on close and frequent contacts with journalists at newspapers, and at business and consumer magazines. We also work closely with the music industry and TV. This way we achieve and uphold a unique dialogue with the most important channels to your target groups.