Söderarm AB

Vinter på Söderarm!

Pressmeddelande   •   Jan 21, 2010 17:42 CET

De flesta människor tror att skärgården är stängd på vintern! Totalt fel! Söderarm, sista ön före Ålands hav, har öppet hela året. Det är en fantastisk upplevelse att komma ända hit ut och se öarna med kala träd och vita klippor. Det kan bli lite kyligt i blåsten, men då är det bara att gå in i våra varma och ombonade hus och njuta av skärgården genom fönstren. Våra fem bostadshus har havsutsikt genom alla fönster.

De fem husen har 22 rum och eftersom de har varit bostäder för fyrmästare, fyrvaktare, lotsar och båtsmän så är husen bostäder med kök, rum o.s.v. Det känns som att komma hem till oss säger våra gäster. Stora huset, nu döpt till Storm, var tidigare utkik och personalutrymmen. Här är i dag f.d. utkiken konferensrum och middagsmatsal. Rummet har fönster runt om, så att det går att hålla kontroll på båttrafiken! Huset har ytterligare två mindre matsalar och även fem sovrum.

Resan ut hit sker med täckta varma båtar från Räfsnäs, varför det är en upplevelse bara att åka ut och få se skärgården i vinterskrud.

Söderarm är svår att beskriva i ord. Det måste upplevas, vilket betyder ett besök! Närmast upplevelse är att titta på hemsidan, www.soderarm.com

Söderarm, mötesplatsen vid Ålands hav. Vi tar emot grupper av människor t.ex. konferenser och födelsedagsfester, som vill få en unik skärgårdsupplevelse med högklassig service. Våra gäster tillhandahåller ett "paket" där allt hos oss ingår inklusive att vi ordnar båttransport (det finns olika alternativ att välja på) och även landtransporter.

Söderarm är unikt med sitt läge, på randen av Ålands hav, med sin kulturmiljö, en f.d. fyr- och lotsplats, med en fyr, med sin världsunika vedeldade bunkerbastu (vi har varit/är militära), med sina hemtrevligt inredda hus, med hög teknisk standard för konferenser, med hög personlig servicenivå (vi tar endast en grupp i taget), med hav på tre sidor att njuta av under konferens eller middag i Tornet och sist men inte minst, otroligt god hemlagad mat.