Beriksson

Vinterchokladen 2016 är här – Spicy White + Caramel

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2016 01:29 CEST

Omnom vinterchoklad 2016 är här – Spicy White + Caramel

Chokladen är döpt till Spiced White + Caramel, och har smaker av färskrivet apelsinskal, kanel, malt och krispiga salta kolabitar som har strötts över den vita krämiga chokladen. Vintern har nu fått sitt smakledmotiv på isländska och det passar utmärkt för sena kvällar framför en brasa i goda vänners lag.

Omnoms choklad görs på hantverksmässigt vis i liten skala på utvalda ekologiska kakaobönor från Karibien, Sydamerika, Asien och Afrika. Utifrån en nordisk smaktradition med fokus på rena smaker och de finaste råvarorna skapar Omnom en helt egen smakvärld med en mängd olika aromer som sträcker sig från röda bär, smörkola och färska örter till tobak, läder, lakrits. Serien innehåller förutom mörka chokladkakor med kakao från Tanzania och Madagaskar bl.a. mjölkchoklad med isländsk mjölk, malda kaffebönor och den isländska klassiska blandningen av lakrits och choklad, som i Omnoms tappning får sällskap av havssalt från de djupa Atlantfjordarna.

Chokladen finns så länge lagret räcker. En chokladkaka väger 60 gram, kostar ca 90-110 kronor och återfinns i välsorterade butiker som har kvalitetschoklad.

Chokladen lanseras under Bak & Chokladfestivalen i Stockholm 6-9:e oktober, och Chokladkalaset i Göteborg 14-16:e oktober.

Läs mer här. Finn dina pressbilder genom att klicka här. Lista på återförsäljare finner du här. Har du frågor får du gärna mejla mig.eller ring mig på tel: +46703883534. Kom till vårt pressrum här.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.