Easyart

Vinterns Glamourösa Konsttrender + Vernissageinbjudan 21 Dec

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2011 11:55 CET

GULDSKIMMER

Skimrande glitter och glamouröst guld! -Ett utmärkt sätt att tillföra en stänk av elegans till alla stilar och guld är just nu en av de största trenderna inom mode och interiör

» Guldsamlingen finns här

MARIO TESTINO FOTOKONST

Mario Testino är en av världens mest inflytelserika och hyllade fotografer. Hans verk har synts världen över, han har skapat kampanjer för många ledande modehus och fotograferat en en hel generation av skönheter och kändisar och kungligheter. Mario Testino har nu gett exklusivitet till Easyart att sälja ett urval av hans bästa bilder, som nu finns tillgängliga för allmänheten för första gången någonsin.

» Finn samlingen här

RAZZMATAZZ

Denna samling baseras på 1920-tals vintagebilder, djärva färgkombinationer och stark ikonografi. Många av dessa konsttryck är tidlösa klassiker. Razzmatazz ger en glamourös och dekadent festlig atmosfär och det hela handlar om att njuta av livet.

» Razzmatazz samlingen

JULVERNISSAGE & GLÖGG PÅ TROLLENÄS SLOTT I SKÅNE

Den 21 december hålls pressvisning och julvernissage på Trollenäs slott, ett av Sveriges äldsta och vackraste slott, då det kommer att bjudas på glögg och exklusiv litografi-utställning från Easyart under temat "svenska konstnärer"!

Bland konstnärerna finner du bl.a. Anders Palmér, Ulrica Hydman Vallien, Oscar Reutersvärd, Lasse Åberg, Petter Thoen, Jonas Fredén, Håkan Strömberg, Martin Dahlberg och Anders Dahl.

Även några av Easyarts mest populära tavlor kommer att visas, däribland konsttryck och canvastavlor av Warhol, Lichtenstein, Klimt, Steinlen och Banksy.

Stéphanie Olsson, Sverigechef på Easyart, kommer att finnas på plats och tillgänglig för intervjuer.

Anmäl dig HÄR eller maila stephanie@easyart.com

Easyart.se Nordens ledande konstshop på nätet där man kan välja bland över 100.000 fantastiska konsttryck, canvastavlor, affischer, fotografier och litografier. Man finner allt från klassiska verk av berömda konstnärer till de senaste trenderna. Företaget grundades 1999 av konstälskare som en online outlet för att göra ett brett utbud konst överkomligt och tillgängligt för många.

Vi är vana vid att jobba med pressen och ställer gärna upp med högupplösta produktbilder och produktlån.