Easyart

Vinterns Konsttrender

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2011 11:23 CET

Ovan: Abstrakta konsttryck av Pascal Magis

Mystrenden och skapandet av varma rumsligheter där man vill dra sig tillbaka växer sig allt starkare under vinterhalvåret. Med rätt konst kan man enkelt och effektivt skapa en trivsam hemkänsla med personlig atmosfär.

NAJAVO-TRENDEN >> En av vinterns stora inredningstrender är geometriska Navajo textilmönster präglade på filtar, keramik och naturligtvis även i konsten. Med varma nyanser av terrakotta och bränd umbra, matchat med taktila texturer som trä - kan man snabbt injicera värme och myskänsla i hemmet.

Ovan från vänster: Konsttryck Playing Antelopes av Raya och A Navajo Transitional Wedgeweave Blanket från Christie's Images. Nedan: Världskarta Terrarum Orbis av John Douglas

DJURHORN & HJORTAR >> är framträdande på heminredningsmässorna runt om i världen. Men för den som inte vill ha ett riktigt horn på väggen så kan vi rekommendera Tandi Venters "Deer Lodge" tavlor.

TAVELVÄGGAR >> Tavelväggar är en stor inredningstrend som skapar personlighet i hemmet. Finessen är att blanda fritt bland olika stilar på motiv och ramar. Mixa gammalt med nytt, testa dig fram och ha roligt när du dekorerar en vägg. På Easyart finner du posterskonsttryckfotokonst och litografier i de flesta stilar som du kan jämföra i olika ramar och passepartouter direkt på sajten.

ENERGI-KONST >> Om man föredrar den stilrena, typiskt skandinaviska inredningesstilen men samtidigt vill ha en varm och ombonad känsla så bör man välja konst i sprakande, eldiga färger och rörelsefulla kompositioner. Exempelvis en orange Rothko i färglager eller en färgstudie av Kandinsky.

STJÄL STILEN >> Ett kalt och färglöst matrum får här värme och energi med "Camouflage" från Andy Warhol i C Magazine. Matcha gärna med dukning och blommor. Denna subtila färgexplosion från Warhol finns i flera olika färgkombinationer.

RÖD KONST >>  Röda tavlor funkar alltid som värmehöjare. En tavla är inte bara ett motiv utan också en färgklick i rummet som kan bryta av eller matcha.

Starta vinterns konstresa här.

Bli fan på Facebook

Easyart.se Nordens ledande konstshop på nätet där man kan välja bland över 100.000 fantastiska konsttryck, canvastavlor, affischer, fotografier och litografier. Man finner allt från klassiska verk av berömda konstnärer till de senaste trenderna. Företaget grundades 1999 av konstälskare som en online outlet för att göra ett brett utbud konst överkomligt och tillgängligt för många. Vi är vana vid att jobba med pressen och ställer gärna upp med högupplösta produktbilder och produktlån.