Popomax AB

Vintersolståndet - Tid för Glimmis reflexer

Pressmeddelande   •   Dec 07, 2011 14:03 CET

Vintersolståndet kallas den tidpunkt, som brukar inträffa runt den 21 december, då solen står som lägst på himlen på norra halvklotet. Vid norra halvkotets vintersolstånd lutar jordaxelns norra del rakt bort från solen, vilket medför att det norra halvklotet då får sin kortaste dag och längsta natt. Norr om norra polcirkeln går solen inte ens upp utan det råder natt eller skymning dygnet runt.

Se till att du syns i mörkret, ta på dig en Glimmis reflex. Med Glimmis reflexer på dina ytterkläder kan en bilförare upptäcka dig redan på 125 meters avstånd. Om du däremot saknar reflexer och bär mörka kläder upptäcker bilisten dig först på 20-30 meters avstånd även om han eller hon har halvljuset på.  På dagen är Glimmis reflexen en snygg och rolig accessoar och i mörkret en livräddare.

Glimmis är en svensk originalprodukt som exporteras till länder över hela världen. Japan är det enskilt största exportlandet. All tillverkning sker i Sverige av Popomax AB, marknadsledande reflextillverkare och -distributör. Glimmis är en säkerhetsprodukt och ska inte användas som leksak. Glimmis reflexer uppfyller normen för person-reflexer (EN 13356, SP-ID -nummer 04022, certifikatsnummer 424601) och är CE-godkända.

Se hela utbudet av Glimmis reflexer ›› www.glimmis.com

Högupplösta pressbilder finns på hela sortimentet, en del att ladda ner direkt från glimmis.com. Bilderna får endast publiceras i anslutning till redaktionellt material om Glimmis®.

För mer information och högupplösta bilder
Produktfrågor och pressbilder: Ewa Romö, Popomax AB.
Telefon: 08-755 87 27. Mobil: 070-549 69 49. E-post: ewa@popomax.se

Företagsfrågor: Kersti Kempe, Popomax AB.
Telefon: 08-755 87 27. Mobil: 070-842 02 30. E-post: kersti@popomax.se

Det finns över 100 varianter av Glimmisreflexerna. Och det kommer ständigt nya motiv. De är smidiga att bära och anpassade för olika åldrar, personligheter och intressen. Det har blivit tufft att bära reflex, inte bara säkert.

Glimmis® är en säkerhetsprodukt och ska inte användas som leksak. Glimmis® reflexer uppfyller normen för personreflexer (EN 13356, SP-ID -nummer 04022, certifikatsnummer 424601) och är CE-godkända.