SweDeltaco

VIP-barnvakt från Motorola

Pressmeddelande   •   Mar 15, 2012 11:00 CET

Deltacos introducerar nu en helt ny VIP-barnvakt från Motorola. MFV700 heter produkten som i samma enhet kombinerar en elegant designad digital fotoram med en trådlös video från en kamera i barnkammaren. Motorola kallar tekniken för VIP, Video In Picture.

Digital fotoram

Fotoramens tydliga 7” LCD-skärm kan visa bilder och spela upp MP3-filer från sitt inbyggda minne, ett SDHC-kort eller ett USB-minne. Den har inbyggd kalender med klocka, timerfunktioner och påminnelser. Det unika med fotoramen är att den fungerar som mottagare för en babykamera som ansluts trådlöst med störningsfri DECT 6.0-teknik. Med en knapptryckning på fjärrkontrollen växlar man mellan olika funktioner.

Video In Picture

Kamerabilden kan visas som 2,5” Video In Picture på fotoramen, tillsammans med klocka och temperaturen vid kameran. På vänstra sidan av fotoramen fortsätter den vanliga bildvisningen i mindre bildstorlek medan babykameran visas på högra halvan.

Kamera med full koll dygnet runt

Med den trådlösa kameran får man full kontroll på barnkammaren. Kameran har IR-belysning för att se vad som händer även när det är mörkt och den känsliga mikrofonen fångar upp skratt, skrik och gråt. Ljudet från babykameran kan vara på i bakrunden även när inte kamerabilden visas.

Spara minnen

Med hjälp av fjärrkontrollen finns även möjlighet att spara ögonblicksbilder från kameran för framtiden i fotoramens minne.

Om Deltaco

Deltaco grundades 1991 och är en av Nordens ledande nischleverantör och distributör av IT-produkter. Bolaget har ett mycket konkurrenskraftigt erbjudande genom effektiva inköp i Asien, ett modernt logistikcenter i Stockholm och bred distribution till de flesta stora nordiska återförsäljarna. Bolaget har visat stabil organisk tillväxt och vinstökning varje år sedan starten för 20 år sedan. Deltaco har 77 medarbetare, huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Finland , Danmark och Norge. Aktierna i Deltaco är listat på First North under kortnamnet DELT och bolagets Certified Adviser är Remium AB. För mer information se www.deltaco.se och www.deltacoab.se.