Boss Media AB

Virgin Games väljer Boss Media som leverantör av pokersystem

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2005 08:59 CET

Boss Media har idag knutit Virgin Poker, en del av Virgin Games Group, till sitt växande pokernätverk. Virgin avslutar därmed sitt långa sökande efter den idealiska partnern till återlanseringen av sin pokeroperation.

– Boss Media uppfyller alla de krav vi har vad gäller spelupplevelse, stabilitet samt det viktigaste av allt, hög spelarlikviditet i nätverket. Kombinationen av deras tekniska kunnande och Virgins varumärke kommer att skapa en betydande ny utmanare på nätpokerarenan, och vi ser verkligen fram emot att få lägga all vår kraft i det här samarbetet, säger Simon Burridge, styrelseordförande för Virgin Games.

En förutsättning för avtalet var Boss långt gångna planer på att kunna erbjuda sina tjänster från Malta, då denna jurisdiktion kommer att uppfylla de krav som den framtida regleringen av spel i Storbritannien kommer att ställa.

Trots den snabba tillväxten tror Virgin Poker att det fortfarande finns en stor otappad marknad då Internetpoker fortsättningsvis kommer att vara ett naturligt underhållningsval jämte exempelvis en fotbollsmatch eller en biokväll.

Virgin Poker kommer i sin marknadsföring att använda sig av alla de distributionskanaler som finns tillgängliga över hela Virgin-koncernen. Bland annat kommer man att erbjuda sina spelare möjligheten att tjäna Virgin Atlantic Flying Club-poäng för varje pokerhand de spelar, vilket har visat sig vara ett mycket framgångsrikt koncept i Virgins existerande Internetkasinoverksamhet vad gäller att hålla kvar spelarna.

– Virgin har det perfekta varumärket och positionen för marknadsföring av digitala tjänster och jag är övertygad om att Boss Medias snabbt växande pokernätverk och Virgin Games Group är den perfekta kombinationen, säger Boss Medias VD Peter Bertilsson.

För ytterligare information, kontakta:
Peter Bertilsson, VD Boss Media AB (publ), telefon: 0470-70 30 01 eller 070-993 25 54,
e-post: peter.bertilsson@bossmedia.se.

Alistair Laycock, Nelson Bostock Communications, telefon: +44 (0)20 7792 7421,
e-post: alistairlaycock@nelsonbostock.com.

Boss Media AB (publ) är en av världens ledande leverantörer av system för digitalt distribuerad spelunderhållning. Boss Media utvecklar spelsystemlösningar för distributionskanaler såsom persondatorer, interaktiva videoterminaler, mobiltelefoner och digital-TV. Licenstagarna erbjuds ett kundanpassat spelsystem, ett integrerat betalningssystem samt därtill relaterade servicetjänster. Boss Media-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista (Attract 40). Mer information om Boss Media finns på www.bossmedia.se.