Skogsforum Media AB

Virkeshandel.se - En gratistjänst på webben för Sveriges skogsägare och virkesköpare

Pressmeddelande   •   Jan 11, 2010 00:00 CET

Tjänsten är primärt avsedd för Sveriges skogsägare samt skogsindustrin (virkesköpare, skogs-entreprenörer mm) och har uppkommit efter önskemål i skogsägarledet. Genom att skogsägaren eller virkessäljaren kostnadsfritt annonserar ut sina kommande slutavverkningar, gallringar och/eller skogsråvara m.m är förhoppningen att genom modern informationsteknik förbättra virkesaffärer i alla led.
Skogsägaren eller virkessäljaren når mycket enkelt och snabbt ut till många virkesköpare och köparna kan enkelt hålla sig uppdaterade på vilka skogsråvaror som finns tillgängliga i respektive område.

En positivt bieffekt kan också vara att skogsavverkningar samordnas mer framöver, något som skulle ha effekt både på ekonomin och miljön, ett verktyg för detta är en interaktiv automatisk karttjänst på sajten som enkelt visar vart och vilka typer av avverkningar som finns i ditt närområde.

Webbplatsen innehåller också flera prenumereringstjänster där intresserade kan registrera sig och få off-site information när något nytt objekt läggs upp (via mail (epost) och/eller RSS-flöden).

Denna information tillsammans med övrigt pressmaterial finns tillgängligt på http://virkeshandel.se/om/press/

Virkeshandel.se ägs och drivs av företaget Esea Webbproduktioner med säte i Säffle i sydvästra Värmland. Esea Webbproduktioner driver sedan tidigare Skandinaviens största digitala mötesplats för skogsfolk - skogsforum.se och fokuserar på informationsteknologiska tjänster till den gröna näringen.

Esea Webbproduktioner | http://esea.se | Åsgatan 10, 661 42 Säffle | 0533-15247 | info@esea.se