Business Smart

Virtuella Assistenter en ny yrkesgrupp i Sverige

Pressmeddelande   •   Sep 26, 2008 15:13 CEST

En ny yrkesgrupp gör nu entré på den svenska arbetsmarknaden - virtuella assistenter. Det är en framtidsbransch som spås lysande utsikter.

Din Assistent Online är en av pionjärerna i Sverige vad gäller att hyra ut virtuella assistenter (VA:s) till mindre företag över hela landet. Genom att knyta till sig underkonsulter med olika expertområden och erbjuda dessa till mycket prisvärda priser beräknar Din Assistent Online att erövra den svenska marknaden.

En virtuell assistent eller en assistent online erbjuder en myriad av tjänster för företagare främst inom administration och kommunikation. Samtliga VA:s arbetar med ambitionen och missionen att hjälpa företagare att lyckas i sina affärer.

-  Många mindre företag, försöker göra allting själv. Att arbeta så medför ökade risker för utbrändhet och omotivation. Det är inte hållbart i längden. Jag har skapat en tjänst som gör att mindre företag kan fokusera på det som de är bäst på, medan vårt team gör resten, säger grundaren ViviAnn Labba.

Fördelen med att anlita en assistent online är att kostnaden hålls nere avsevärt och att du ständigt kan vara i kontakt med din assistent genom internet, telefon, fax och e-post.

Din Assistent Online lanseras sin verksamhet i samband med rekryteringsmässan den 2 oktober på Arbetsförmedlingen i Östersund, Jämtland. Sedan fortsätter Sverigelanseringen på Eget Företag-mässan i Stockholm 21-23 oktober.

Grundare av Din Assistent Online är ViviAnn Labba. Hon har även byggt upp konceptet, Business Smart, som är ett företagsutvecklingsprogram på distans.

ViviAnn Labbas erfarenhet och utbildning finns inom kommunikation. Hon har varit verksam som journalist, skribent och ledare inom flertalet media. Numera är fokuset att lotsa mindre företag till framgång genom sina företagsutvecklingstjänster som Din Assistent Online samt Business Smart.

Vill du veta mer: www.DinAssistentOnline.se